Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych

Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy

W celu otrzymania zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych należy złożyć osobiście lub przesłać drogą pocztową do Biura Aktywności Miejskiej (90-003 Łódź, ul. Tuwima 10) lub przesłać online (ePUAP) wniosek o wydanie ww. zaświadczenia wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej (Uwaga! W przypadku złożenia wniosku online należy pamiętać aby został on podpisany podpisem zaufanym – ePUAP lub certyfikowanym podpisem kwalifikowanym).

Informacje uzupełniające
  • Szczegółowe informacje można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce stowarzyszenia zwykłe)
  • Uwaga!!
    Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych szczególnie będzie wymagane w przypadku przekształcenia stowarzyszenia zwykłego w stowarzyszenie rejestrowe (wpisywane do Krajowego Rejestru Sądowego). Oznacza to, że przed złożeniem wniosku o wpis stowarzyszenia do Krajowego Rejestru Sądowego należy wystąpić do organu nadzorującego z wnioskiem o wydanie zaświadczenia z ww. ewidencji (vide art. 42c ust. 3 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
  • Szczegółowe zasady dotyczące przekształcenia stowarzyszenia zwykłego w stowarzyszenie rejestrowe zawarte są w art. 42a – 42e ustawy Prawo o stowarzyszeniach. Informację na ten temat można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce stowarzyszenia zwykłe).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Miejsce załatwienia

Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115, I piętro

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Opłaty
Opłaty
Rodzaj opłaty Wysokość opłaty
 Opłata skarbowa  17,00 zł

Wpłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym Urzędzie Pocztowym lub w dowolnym banku.

Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty
Wymagane dokumenty
  • Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych

druk do pobrania

Szablon   
formularz elektroniczny (ePUAP)
Formularz   
  • Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

klauzula informacyjna do pobrania

Szablon   
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • art. 40b ust. 4 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)

  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi wniesione w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Biuro Aktywności Miejskiej

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;