Aktualizacja opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nieruchomości gminnej

Procedury powiązane
Oddawanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd
Wygaśnięcie trwałego zarządu do nieruchomości gminnej
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
  1. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania
  2. Analiza zasadności aktualizacji opłaty
  3. Postanowienie o powołaniu rzeczoznawcy
  4. Postanowienie o wypłacie rzeczoznawcy wynagrodzenia
  5. Na każdym etapie – w razie konieczności przedłużenie terminu rozpoznania sprawy
  6. Po zebraniu całości materiałów - informacja o możliwości zapoznania się z aktami sprawy
  7. Wydanie i uprawomocnienie decyzji administracyjnej
Informacje uzupełniające
  • Postępowanie wszczyna się z urzędu lub na wniosek jednostki organizacyjnej, w przypadku zmiany wartości nieruchomości oddanej w trwały zarząd

  • Adresatem wniosku o aktualizację opłaty jest Prezydent Miasta Łodzi, za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem

  • Aktualizacja opłaty może nastąpić nie częściej niż raz w roku

  • Zaktualizowaną opłatę roczną ustala się według dotychczasowej stawki procentowej od wartości nieruchomości określonej na dzień aktualizacji opłaty

  • Postępowanie kończy się wydaniem decyzji, od której przysługuje jednostce prawo odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi.

Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji

Termin realizacji zgodny z KPA.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ograniczonych Praw Rzeczowych
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pok.285

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Opłaty
Opłaty

Brak

Dokumenty
Wymagane dokumenty
  • Ewentualny wniosek jednostki organizacyjnej, zawierający informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości, potwierdzone za zgodność z oryginałem dane techniczne budynku/budynków, ujętych w książce obiektu wraz z wyszczególnieniem nakładów poniesionych na wybudowanie budynków i innych urządzeń trwale związanych z gruntem, od czasu ostatniej aktualizacji.
Formularz elektroniczny (ePUAP)
Formularz   

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania
Szablon   
Podstawa prawna
Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 i 803)

  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r. poz. 344 i 36.)

  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r.,  poz. 40 i 572)

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Realizatorzy
  • Jednostka
    Urząd Miasta Łodzi
    Komórka
    Wydział Dysponowania Mieniem

Projekt nr WND-RPLD.04.02.00-00-015/09 “Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013

;