Wpisanie do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi
Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi. Wpisu powinna dokonać każda osoba/firma prowadząca taki obiekt.
- Krok 1
Zgłoś obiekt do ewidencji
- Krok 2
Czekaj
na potwierdzenie dokonania wpisu obiektu do ewidencji
- Możliwość złożenia wniosku online
- możliwość wysłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat
- sprawa nie wymaga opłat za wyjątkiem pełnomocnictwa
- decyzja może mieć formę elektroniczną
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Zgłoszenie obiektu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, nie będących obiektami hotelarskimi do prowadzącego ewidencję właściwego ze względu na miejsce położenia obiektu wójta (burmistrza, prezydenta miasta) następuje po złożeniu wszystkich niezbędnych dokumentów przez przedsiębiorcę lub rolnika, zamierzających świadczyć usługi hotelarskie.
Dokumenty można złożyć bezpośrednio w urzędzie, pocztą, za pomocą formularza na stronie internetowej UMŁ, za pośrednictwem formularza elektronicznego na platformie ePUAP lub biznes.gov.pl, osobiście lub przez pełnomocnika.
Zgodnie z zapisami z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych, przed podjęciem działalności przedsiębiorca lub rolnik obowiązany jest zgłosić obiekt (tzw. niekategoryzowany) do ewidencji prowadzonej przez burmistrza, wójta, prezydenta miasta - zgodnie z art. 39 ww. ustawy.
Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji do organu prowadzącego ewidencję o następujących zmianach:
- zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,
- uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu hotelarskiego,
- zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,
- zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych,
- zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Wpisu (uaktualnienia) dokonuje się zgodnie z datą złożenia dokumentu.
Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji i Nowych Mediów
ul. Piotrkowska 104
91-926 Łódź
Tel.: +48 (42) 272-65-55
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Brak
Dokumenty
- osobiście
- Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami Piotrkowska 110 (wejście od pasażu Schillera)
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
- Biuro Promocji i Nowych Mediów
- ul. Piotrkowska 104
- elektronicznie:
- uml.lodz.pl
- ePUAP
- biznes.gov.pl
W momencie rozpoczęcia prowadzenia obiektu świadczącego usługi hotelarskie, niebędącego obiektem hotelarskim
- Wniosek o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie niebędących obiektami hotelarskimi
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON, wydane przez właściwy urząd statystyczny – do złożenia. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej bądź odpis z Krajowego Rejestru Sądowego
- Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań co do wyposażenie dla obiektów świadczących usługi hotelarskie nie będących obiektami hotelarskimi Gminy Łódź
Podstawa prawna
- rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. z 2017 r., poz. 2166)
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r., poz. 187, Art. 35, ust. 1, pkt. 1 i 2 Art. 35, ust. 2 Art. 35, ust. 3 Art. 38, ust. 1 Art. 38, ust. 2 Art. 38, ust. 3 Art. 39, ust. 3 Art. 39, ust. 4 Art. 39, ust. 5 Art. 40, ust. 3 Art. 40, ust. 4 Art. 40, ust. 5 i 6 Art. 41, ust. 1, 2, 3)
Brak
przedstawiając wszystkie niezbędne dokumenty