Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych
Skrócony opis procedury
Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
Każdy ma prawo otrzymać zaświadczenie z ewidencji.
- Krok 1
Wnieś opłatę skarbową
- Krok 3
Czekaj na zaświadczenie
w przypadku błędów we wniosku otrzymasz wezwanie do jego uzupełnienia
- Krok 4
Odbierz zaświadczenie
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
- możliwość złożenia dokumentów online (pamiętaj! składając dokumenty online podpisz wniosek podpisem zaufanym bądź certyfikowanym podpisem kwalifikowanym)
- możliwość przesłania dokumentów pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
W celu otrzymania zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych należy złożyć osobiście lub przesłać drogą pocztową do Biura Aktywności Miejskiej (90-003 Łódź, ul. Tuwima 10) lub przesłać online (ePUAP) wniosek o wydanie ww. zaświadczenia wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej (Uwaga! W przypadku złożenia wniosku online należy pamiętać aby został on podpisany podpisem zaufanym – ePUAP lub certyfikowanym podpisem kwalifikowanym).
- Szczegółowe informacje można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce stowarzyszenia zwykłe)
- Uwaga!!
Złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych szczególnie będzie wymagane w przypadku przekształcenia stowarzyszenia zwykłego w stowarzyszenie rejestrowe (wpisywane do Krajowego Rejestru Sądowego). Oznacza to, że przed złożeniem wniosku o wpis stowarzyszenia do Krajowego Rejestru Sądowego należy wystąpić do organu nadzorującego z wnioskiem o wydanie zaświadczenia z ww. ewidencji (vide art. 42c ust. 3 ustawy Prawo o stowarzyszeniach). - Szczegółowe zasady dotyczące przekształcenia stowarzyszenia zwykłego w stowarzyszenie rejestrowe zawarte są w art. 42a – 42e ustawy Prawo o stowarzyszeniach. Informację na ten temat można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce stowarzyszenia zwykłe).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115, I piętro
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Nie dotyczy
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Opłata skarbowa | 17,00 zł |
Wpłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia można dokonać przelewem (także internetowym), osobiście w każdym Urzędzie Pocztowym lub w dowolnym banku.
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy ul. Sienkiewicza 5, 90-113 Łódź
Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Aktywności Miejskiej
ul. Tuwima 10
90-003 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Tuwima 10, pok. 115, I p.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Wnioski można składać w ciągu całego roku
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych
- Potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- art. 40b ust. 4 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o żądanej treści służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi wniesione w terminie 7 dni od daty doręczenia postanowienia.
wpłać kwotę 17,00 zł