Nabywanie nieruchomości w drodze wykupu, zamiany lub darowizny
Skrócony opis procedury
Procedura ma na celu nabycie przez Miasto Łódź nieruchomości (poprzez wykup, zamianę lub darowiznę) na cele publiczne, na realizację zadań inwestycyjnych wpisanych do budżetu Miasta Łodzi, Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Łodzi lub innych zadań realizowanych przez Miasto oraz w celu umożliwienia prawidłowego i racjonalnego gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Miasta.
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na informację
o przeznaczeniu nieruchomości do nabycia
- Krok 3
Przyjdź do urzędu
na spotkanie w przypadku konieczności negocjacji warunków
- Krok 4
Podpisz umowę
w formie aktu notarialnego
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość przesłania wniosku pocztą elektroniczną
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika (pełnomocnictwo notarialne)
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- odpowiedź na wniosek może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
- Podjęcie czynności w sprawie nabycia na wniosek lub z urzędu.
- Ustalenie/weryfikacja stanu nieruchomości (prawnego, sposobu zagospodarowania, przeznaczenia).
- W przypadku potwierdzenia zasadności dokonania nabycia nieruchomości (przez merytoryczne jednostki organizacyjne) – zlecenie wyceny nieruchomości.
- W przypadku zamiany dodatkowo wskazanie preferowanych parametrów nieruchomości zamiennej oraz wskazanie przez Wydział Dysponowania Mieniem lub Zarząd Lokali Miejskich nieruchomości zamiennych.
- Ustalenie warunków transakcji – negocjacje.
- Podjęcie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi lub Uchwały Rady Miejskiej w Łodzi, a następnie zarządzenia Prezydenta Miasta Łodzi.
- Podpisanie protokołu uzgodnień.
- Podpisanie aktu notarialnego.
- Istnieje możliwość żądania przedłożenia dodatkowych wyjaśnień i dokumentów w trakcie prowadzenia postępowania.
- W przypadku pełnomocnika reprezentującego wnioskodawcę należy przedłożyć stosowne pełnomocnictwo.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Nie dotyczy
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Nabywania Nieruchomości na Cele Inwestycyjne Miasta
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
bud. D, III piętro, pok. 369, 371, 263
Telefoniczna informacja: +48 (42) 638 -41-13, +48 (42) 638-42-58, +48 (42) 638-42-56, +48 (42) 638-51-71, +48 (42) 638-44-72
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
- Telefonicznie: +48 (42) 638-41-13, 638-42-58, 638-42-56, 638-51-71, +48 (42) 638-44-72
- Pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Piotrkowska 104, pok. 151
- Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami), urna
- pocztą elektroniczną: lckm@uml.lodz.pl lub znn@uml.lodz.pl
- elektronicznie:
- ePUAP
Nie dotyczy
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- ustawa o samorządzie gminnym
- kodeks cywilny
- ustawa o gospodarce nieruchomościami
- uchwała Nr XXVII/547/08 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 27 lutego 2008 r. w sprawie zasad nabywania i zbywania nieruchomości, ich wydzierżawiania lub wynajmowania oraz oddawania w użytkowanie (z późn. zm.)
Brak
wskaż tryb nabycia (wykup, zamiana czy darowizna)