Sporządzanie aneksów do umów notarialnych
Skrócony opis procedury
Właściciel lokalu/zarządca nieruchomości w składanym piśmie wskazuje czego ma dotyczyć sprostowanie umowy notarialnej (np. numeru/ struktury/powierzchni użytkowej lokalu, wysokości udziału, opłaty rocznej, numeru piętra, numeru księgi wieczystej, numeru i powierzchni działki, adresu).
Korekta umowy następuje w formie aktu notarialnego i poprzedzona jest podpisaniem aneksu w zakresie zmian pomiędzy Miastem Łódź a właścicielem lokalu.
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na informację
otrzymasz informację o sposobie zakończenia sprawy
- Krok 3
Podpisz porozumienie
- Krok 4
Podpisz akt notarialny
- możliwość złożenia wniosku online (ePUAP)
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość złożenia wniosku osobiście w punkcie kancelaryjnym
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie jest załatwiana od ręki
Szczegółowy opis procedury
- Właściciel lokalu/zarządca nieruchomości w składanym piśmie opisuje czego ma dotyczyć sprostowanie umowy notarialnej (np. numeru lokalu, struktury lokalu, numeru piętra, powierzchni użytkowej lokalu, wysokości udziału, opłaty rocznej, numeru księgi wieczystej, numeru działki, powierzchni działki, adresu).
- Korekta umowy następuje w formie aktu notarialnego i poprzedzona jest podpisaniem aneksu w zakresie zmian pomiędzy Miastem Łódź a właścicielem lokalu.
- Wniosek można złożyć:
- osobiście,
- przez pełnomocnika,
- za pośrednictwem operatora pocztowego,
- elektronicznie przez platformę ePUAP.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Przepisy prawa nie przewidują terminu realizacji.
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Rozliczeń Udziałów we Wspólnotach Mieszkaniowych
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104, II piętro, pokój 249, 268.
- Fax. +48 (42) 638-54-20
- e-mail: lckm@uml.lodz.pl
- e-mail: znn@uml.lodz.pl
Pismo składa się w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, ul. Piotrkowska 110 (wejście od pasażu Schillera).
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umówienie wizyty pod nr telefonu: +48 (42) 638-44-75, +48 (42) 638-51-17, +48 (42) 638-51-14, +48 (42) 638-42-52
Opłaty
Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Skarbowa za pełnomocnictwo (w przypadku, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo opłata nie dotyczy) | 17,00 zł |
Nr konta do wniesienia opłaty - 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104 budynek B (punkt kancelaryjny UMŁ)
- ul. Piotrkowska 110 w pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- ul. Zachodnia 47 (punkt informacyjno – kancelaryjny UMŁ)
- Al. Piłsudskiego 100 (punkt informacyjno – kancelaryjny UMŁ)
- Al. Politechniki 32 (punkt informacyjno – kancelaryjny UMŁ)
- ul. Krzemieniecka 2b (punkt informacyjno – kancelaryjny UMŁ)
- elektronicznie
- ePUAP
W ciągu całego roku.
- Wniosek (pismo ogólne)
- W przypadku działania przez pełnomocnika:
- Pełnomocnictwo (pełnomocnictwo szczegółowe - uwzględniające dane czynności a w przypadku gdyby właściciel/e postanowił/li ustanowić pełnomocnika za granicą państwa polskiego dla skuteczności pełnomocnictwa w kraju niezbędne jest opatrzenie go klauzulą apostille)
- Dowód uiszczenia opłaty za pełnomocnictwo
- Wyrażenie zgody na przetwarzania danych osobowych
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- ustawa z dnia 6 lipca 1982 r., o księgach wieczystych i hipotece
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r., Kodeks cywilny
- ustawa z dnia 17 listopada 1964 r., Kodeks postępowania cywilnego
Brak
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą