Zastaw rejestrowy

Skrócony opis procedury

Na wniosek właściciela, w razie ustanowienia na pojeździe mechanicznym zastawu rejestrowego, organ rejestrujący dokonuje adnotacji w rubryce „adnotacje urzędowe” dowodu rejestracyjnego pojazdu, o treści „Na pojeździe ustanowiony jest zastaw rejestrowy na rzecz….”.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Zarezerwuj wizytę

    rezerwując przez internet wybierz sprawy grupy „D”

  • Krok 2

    Złóż wniosek i załączniki

    potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą

  • Krok 3

    Odbierz dokumenty

    w Urzędzie, w dniu złożenia wniosku

Przydatne informacje
  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy
  1. Wnioski mieszkańców dotyczące sprawy są przyjmowane w Oddziale Ewidencji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26A i 30/32 po uprzednim umówieniu terminu wizyty.
  2. Warunkiem przystąpienia do rozpatrywania sprawy jest pobranie biletu z „automatu biletowego”. Dotyczy to osób, które umówiły termin wizyty.
  3. Warunkiem rozpatrzenia sprawy jest:
    • potwierdzenie umówionej wizyty w siedzibie Wydziału w automacie biletowym nie później niż 10 minut przed wyznaczoną godziną załatwienia,
    • zgłoszenie się do stanowiska niezwłocznie po przywołaniu numeru widniejącego na pobranym bilecie.
      W przypadku niedotrzymania powyższego warunku umówiona wizyta zostanie anulowana.
  4. W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu wizyty.
Informacje uzupełniające
  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
  • W przypadku, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa nie jest pobierana opłata za pełnomocnictwo.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

W dniu złożenia wniosku lub 30 dni w przypadku prowadzenia postępowania wyjaśniającego, do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Ewidencji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
kancelaria (parter)

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się:

Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl/ - sprawy grupy „D”

Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44

Przypominamy, że:

  • jedna umówiona  wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej   umówionej wizyty
  • rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
  • dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówioną wizytą, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Potwierdzenie wizyty umówionej przez internet", następnie wpisać numer telefonu z numerem prefiks na monitorze dotykowym automatu biletowego.
  • dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.

Opłaty

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)

17,00 zł

(opłata skarbowa) 

Opłatę skarbową można wnieść:

  • gotówką bezpośrednio w kasie Banku Pekao S. A. w siedzibie Wydziału,
  • gotówką lub kartą (debetową lub kredytową) w opłatomacie w siedzibie Wydziału,
  • za pośrednictwem terminali płatniczych bezpośrednio na stanowisku bieżącej obsługi.
  • przelewem na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście
    • ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o zamieszczenie lub wykreślenie adnotacji o zastawie rejestrowym
druk do pobrania [48 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Aktualny lub pełny odpis z rejestru zastawów lub zaświadczenie wydane przez centralną informację o zastawach rejestrowych (w przypadku zamieszczenia adnotacji)
  • Odpis prawomocnego postanowienia sądu o wykreśleniu zastawu rejestrowego z rejestru zastawów lub odpis z rejestru zastawów lub pisemna informacja o wykreśleniu zastawu rejestrowego z podaniem daty wykreślenia oraz nazwy sądu, który wydał postanowienie o wykreślenie zastawu (w przypadku wykreślenia adnotacji)
  • Dowód rejestracyjny pojazdu
  • Dowód osobisty (dotyczy osób fizycznych) lub wypis z rejestru sądowego i numer REGON (dotyczy osób prawnych)
  • Dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [70.49 KB, .PDF] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 czerwca 2004 r. w sprawie trybu dokonywania w dowodach rejestracyjnych pojazdów mechanicznych adnotacji o ustanowieniu zastawu rejestrowego
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Data wygenerowania:
03-12-2024 18:50:31