Najem lokali mieszkalnych w budynkach w 100% własności Miasta Łodzi, na czas trwania stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi
Skrócony opis procedury
Prowadzenie spraw dotyczących najmu lokali mieszkalnych usytuowanych w budynkach wyremontowanych stanowiących w 100% własność Miasta Łodzi wynajmowanych na czas trwania stosunku pracy. Wymagane jest złożenie stosownego wniosku wraz z kompletem załączników.
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź i opublikowanie informacji o osobach zakwalifikowanych
siedziba wynajmującego oraz Biuletyn Informacji Publicznej na stronie Zarządu Lokali Miejskich
- Krok 3
Jeśli jesteś osobą zakwalifikowaną, podpisz umowę najmu
osobiście w urzędzie (umów się na wizytę) po spełnieniu wszystkich warunków
- Krok 4
Złóż zaświadczenie do 31.03 każdego roku
zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- złożenie wniosku/oświadczenia nie wymaga umówienia się na wizytę
- podpisanie umowy wymaga umówienia się na wizytę
Szczegółowy opis procedury
- Lokale z przeznaczeniem do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy przeznacza się dla osób, które nie mają zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych.
- Uprawnionymi do najmu lokali są:
- studenci ostatniego roku szkół wyższych w Łodzi, rekomendowani przez rektora uczelni lub osobę przez niego upoważnioną;
- absolwenci szkół wyższych w Łodzi, rekomendowani przez rektora uczelni lub osobę przez niego upoważnioną,
- którzy ze względu na posiadane kwalifikacje lub rodzaj wykonywanej pracy są szczególnie pożądani dla interesu miasta Łodzi
- Studentom i absolwentom przysługuje uprawnienie, jeżeli zamieszkują i pracują na terenie Miasta Łodzi, nie mają tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego lub domu mieszkalnego w mieście Łodzi lub pobliskiej miejscowości oraz w dacie złożenia wniosku nie ukończyli 35 roku życia.
- Wnioski absolwentów i studentów ostatniego roku szkół wyższych w Łodzi wymagają:
- pisemnej opinii rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej;
- przedłożenia aktualnego zaświadczenia o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi;
- opinii o pracy zawodowej wystawionej przez pracodawcę,
- urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) złożenia deklaracji podatkowej w urzędzie skarbowym właściwym dla Łodzi za rok podatkowy poprzedzający datę złożenia wniosku lub zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych (certyfikat rezydencji), wskazujące jako miejsce zamieszkania podatnika Łódź
- Rozpatrzenie wniosku wymaga złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów wniosek zostaje pozostawiony bez rozpatrzenia.
- Wyboru najemców lokali, według posiadanego zasobu lokali, dokonuje:
- Komisja do oceny wniosków i wyboru najemców, kierując się opinią rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej, okresem zatrudnienia, charakterem wykonywanej pracy oraz sytuacją rodzinną i ekonomiczną wnioskodawcy;
- Po zawarciu umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas trwania stosunku pracy, najemca lokalu zobowiązany jest w terminie do 31 marca każdego roku do dostarczenia wynajmującemu aktualnego zaświadczenia o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi. Niezłożenie powyższego zaświadczenia w terminie wyżej określonym może stanowić podstawę do wszczęcia procedury rozwiązania umowy najmu.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Sprawa rozpatrywana jest w terminie 30 dni. Do terminu nie wlicza się terminów dla przeprowadzenia dodatkowych koniecznych wyjaśnień, opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy albo z przyczyn niezależnych od jednostki.
Informacja o osobach zakwalifikowanych do najmu na czas trwania stosunku pracy podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w siedzibie dysponenta oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 30 dni.
Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Lokali Mieszkalnych
90-514 Łódź al. Kościuszki 47
infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00
e-mail: zlm@zlm.lodz.pl
- Telefonicznie: +48 (42) 628-70-00
- Pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
90-514 Łódź al. Kościuszki 47
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- Zarząd Lokali Miejskich
90-514 Łódź al. Kościuszki 47
- Zarząd Lokali Miejskich
- pocztą elektroniczną:
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania wniosków zostaje podany w ogłoszeniu na stronie Zarządu Lokali Miejskich.
- Wniosek
- Pisemna opinia Rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej
- Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego
- Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego w tej samej lub pobliskiej miejscowości, to znaczy graniczącej z Miastem Łodzią
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- Uchwała Nr LXXXV/2572/23 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 20 grudnia 2023 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego, Łódź, dnia 10 stycznia 2024 r. poz. 261)
Zastrzeżenie do sposobu rozpatrzenia wniosku może być zgłoszone do wynajmującego w terminie 14 dni od dnia publikacji informacji.
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą