Najem lokali mieszkalnych w budynkach w 100% własności Miasta Łodzi, na czas trwania stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi

Skrócony opis procedury

Prowadzenie spraw dotyczących najmu lokali mieszkalnych usytuowanych w budynkach wyremontowanych stanowiących w 100% własność Miasta Łodzi wynajmowanych na czas trwania stosunku pracy. Wymagane jest złożenie stosownego wniosku wraz z kompletem załączników.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Złóż wniosek

    elektronicznie, w urzędzie lub pocztą

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź i opublikowanie informacji o osobach zakwalifikowanych

    siedziba wynajmującego oraz Biuletyn Informacji Publicznej na stronie Zarządu Lokali Miejskich

  • Krok 3

    Jeśli jesteś osobą zakwalifikowaną, podpisz umowę najmu

    osobiście w urzędzie (umów się na wizytę) po spełnieniu wszystkich warunków

  • Krok 4

    Złóż zaświadczenie do 31.03 każdego roku

    zaświadczenie o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku/oświadczenia nie wymaga umówienia się na wizytę
  • podpisanie umowy wymaga umówienia się na wizytę

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy
  1. Lokale z przeznaczeniem do wynajmowania na czas trwania stosunku pracy przeznacza się dla osób, które nie mają zaspokojonych potrzeb mieszkaniowych.
  2. Uprawnionymi do najmu lokali są:
    • studenci ostatniego roku szkół wyższych w Łodzi, rekomendowani przez rektora uczelni lub osobę przez niego upoważnioną;
    • absolwenci szkół wyższych w Łodzi, rekomendowani przez rektora uczelni lub osobę przez niego upoważnioną,
    • którzy ze względu na posiadane kwalifikacje lub rodzaj wykonywanej pracy są szczególnie pożądani dla interesu miasta Łodzi
  3. Studentom i absolwentom przysługuje uprawnienie, jeżeli zamieszkują i pracują na terenie Miasta Łodzi, nie mają tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego lub domu mieszkalnego w mieście Łodzi lub pobliskiej miejscowości oraz w dacie złożenia wniosku nie ukończyli 35 roku życia.
  4. Wnioski absolwentów i studentów ostatniego roku szkół wyższych w Łodzi wymagają:
    • pisemnej opinii rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej;
    • przedłożenia aktualnego zaświadczenia o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi;
    • opinii o pracy zawodowej wystawionej przez pracodawcę,
    • urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) złożenia deklaracji podatkowej w urzędzie skarbowym właściwym dla Łodzi za rok podatkowy poprzedzający datę złożenia wniosku lub zaświadczenie o miejscu zamieszkania lub siedzibie dla celów podatkowych (certyfikat rezydencji), wskazujące jako miejsce zamieszkania podatnika Łódź
Informacje uzupełniające
  • Rozpatrzenie wniosku wymaga złożenia  wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów wniosek zostaje pozostawiony bez rozpatrzenia.
  • Wyboru najemców lokali, według posiadanego zasobu lokali, dokonuje:
    • Komisja do oceny wniosków i wyboru najemców, kierując się opinią rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej, okresem zatrudnienia, charakterem wykonywanej pracy oraz sytuacją rodzinną i ekonomiczną wnioskodawcy;
    • Po zawarciu umowy najmu lokalu mieszkalnego na czas trwania stosunku pracy, najemca lokalu zobowiązany jest w terminie do 31 marca każdego roku do dostarczenia wynajmującemu aktualnego zaświadczenia o pozostawaniu w stosunku pracy na terenie Miasta Łodzi. Niezłożenie powyższego zaświadczenia w terminie wyżej określonym może stanowić podstawę do wszczęcia procedury rozwiązania umowy najmu.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Sprawa rozpatrywana jest w terminie 30 dni. Do terminu nie wlicza się terminów dla przeprowadzenia dodatkowych koniecznych wyjaśnień, opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy albo z przyczyn niezależnych od jednostki.

Informacja o osobach zakwalifikowanych do najmu na czas trwania stosunku pracy podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w siedzibie dysponenta oraz opublikowanie w Biuletynie Informacji Publicznej na okres 30 dni.

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Lokali Mieszkalnych
90-514 Łódź al. Kościuszki 47

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm@zlm.lodz.pl

Umawianie/rezerwacja wizyty
  • Telefonicznie: +48 (42) 628-70-00
  • Pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      90-514 Łódź al. Kościuszki 47
  • osobiście: 
    • Zarząd Lokali Miejskich 
      90-514 Łódź al. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną: 
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Termin składania wniosków zostaje podany w ogłoszeniu na stronie Zarządu Lokali Miejskich.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek
druk do pobrania [269.13 KB, .PDF] Pobierz druk do pobrania
  • Pisemna opinia Rektora uczelni lub osoby przez niego upoważnionej
  • Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego
druk do pobrania [172.62 KB, .PDF] Pobierz druk do pobrania
  • Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego w tej samej lub pobliskiej miejscowości, to znaczy graniczącej z Miastem Łodzią
druk do pobrania [74.63 KB, .PDF] Pobierz druk do pobrania
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [76.61 KB, .PDF] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • Uchwała Nr LXXXV/2572/23 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 20 grudnia 2023 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego, Łódź, dnia 10 stycznia 2024 r. poz. 261)
Tryb odwoławczy

Zastrzeżenie do sposobu rozpatrzenia wniosku może być zgłoszone do wynajmującego w terminie 14 dni od dnia  publikacji informacji.

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Lokali Mieszkalnych
Data wygenerowania:
01-02-2025 15:58:37