Oddanie w najem lokalu mieszkalnego dla osób ubiegających się o umieszczenie na liście o zawarcie umowy najmu
Skrócony opis procedury
Prowadzenie spraw osób ubiegających się o udzielenie pomocy mieszkaniowej spełniających kryterium dochodowe.
Wymagane jest złożenie wniosku wraz z kompletem załączników. Sprawa rozpoczyna się chwilą złożenia kompletnego wniosku. Warunkiem uzyskania lokalu jest umieszczenie imienia i nazwiska wnioskodawcy na ostatecznej rocznej liście mieszkaniowej, ostatecznej rocznej liście zasobu nowego oraz zrewitalizowanego lub ostatecznej rocznej liście socjalnej.
Wskazanie lokalu następuje z chwilą pozyskania przez Zarząd Lokali Miejskich wyremontowanego lokalu właściwego na realizację sprawy wnioskodawcy umieszczonego na liście ostatecznej.
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na wstępną listę mieszkaniową
dostępna w siedzibie wynajmującego oraz BIP na stronie Zarządu Lokali Miejskich
- Krok 3
Złóż zastrzeżenia do listy
do wynajmującego w terminie 14 dni od dnia opublikowania listy
- Krok 4
Czekaj na ostateczną listę mieszkaniową
lista dostępna w siedzibie wynajmującego oraz BIP na stronie Zarządu Lokali Miejskich
- Krok 5
Odbierz skierowanie do zawarcia umowy
po akceptacji wskazanego lokalu
- Krok 6
Umów się na wizytę
w celu podpisania umowy najmu
- Krok 7
Podpisz umowę najmu
w siedzibie Zarządu Lokali Miejskich
- wymagane złożenie wniosku wraz załącznikami w wersji papierowej
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- możliwość złożenia wniosku online
- złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
- podpisanie umowy wymaga umówienia się na wizytę
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
- Rozpatrzenie sprawy następuje na wniosek zainteresowanego.
- Z chwilą dysponowania wyremontowanym lokalem mieszkalnym, wnioskodawcy umieszczonemu na jednej z list mieszkaniowych ostaje przedstawiona propozycja lokalu mieszkalnego.
- Po akceptacji wskazanego lokalu następuje wydanie skierowania do zawarcia umowy najmu.
- Umowa najmu zawierana jest na czas nieoznaczony, zaś w przypadku najmu socjalnego na czas oznaczony. Osoba zawierająca umowę najmu socjalnego lokalu, nie może posiadać tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego.
- Wymaga złożenia wniosku wraz z kompletem wymaganych dokumentów. W przypadku niedostarczenia wymaganych dokumentów w dodatkowym 14 dniowym terminie wyznaczonym przez wynajmującego wniosek zostaje pozostawiony bez rozpatrzenia.
- Wnioskodawca nieumieszczony na jednej z ostatecznych list mieszkaniowych zobowiązany jest do aktualizacji danych zawartych we wniosku do 31 października każdego roku, bez wezwania, pod rygorem odstąpienia od procedowania wniosku.
- Umieszczenie na jednej z rocznych list mieszkaniowych uzależnione jest od spełnienia określonego w Uchwale kryterium dochodowego.
Najem socjalny lokalu
- 100% najniższej emerytury – w gospodarstwie jednoosobowym
- 75% najniższej emerytury – w gospodarstwie dwuosobowym
- 65% najniższej emerytury – w gospodarstwie liczącym trzy i więcej osób
Najem lokalu na czas nieoznaczony – dochód przekraczający progi określone powyżej, a jednocześnie nie przekraczający
- 220% najniższej emerytury – w gospodarstwie jednoosobowym
- 208% najniższej emerytury – w gospodarstwie dwuosobowym
- 126% najniższej emerytury – w gospodarstwie liczącym trzy i więcej osób
Najem lokalu na czas nieoznaczony w zasobie nowym oraz zrewitalizowanym – dochód przekraczający progi określone powyżej, a jednocześnie nie przekraczający
- 255% najniższej emerytury – w gospodarstwie jednoosobowym
- 240% najniższej emerytury – w gospodarstwie dwuosobowym
- 205% najniższej emerytury – w gospodarstwie liczącym trzy i więcej osób
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Sprawa rozpatrywana jest w terminie 30 dni. Do terminu nie wlicza się terminów dla przeprowadzenia dodatkowych koniecznych wyjaśnień, opóźnień spowodowanych z winy wnioskodawcy albo z przyczyn niezależnych od jednostki.
Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Lokali Mieszkalnych
90-514 Łódź al. Kościuszki 47
infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00
- Telefonicznie: +48 (42) 628-70-00
- Pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
al. Kościuszki 47
90-514 Łódź
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- Zarząd Lokali Miejskich al. Kościuszki 47
- RON „Centrum” ul. Piotrkowska 238
- RON „Północ” ul. Limanowskiego 194/196
- RON „Południe” ul. Ciasna 19a
- RON „Wschód” ul. Sobolowa 1
- RON „Zachód” ul. Wapienna 15
- RON Zasobu Obcego ul. Ciasna 19a
- pocztą elektroniczną:
- elektronicznie:
- ePUAP
Dokumenty można składać w ciągu całego roku.
Do złożenia:
- Wniosek o oddanie w najem lokalu mieszkalnego dla osób ubiegających się o umieszczenie na liście o zawarcie umowy najmu
- Deklaracja o dochodach członków gospodarstwa domowego
- Oświadczenie o stanie majątkowym członków gospodarstwa domowego
- Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu mieszkalnego w tej samej lub pobliskiej miejscowości, to znaczy graniczącej z Miastem Łodzią.
- Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- Uchwała Nr LXXXV/2572/23 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 20 grudnia 2023 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Miasta Łodzi (Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego, Łódź, dnia 10 stycznia 2024 r. poz. 261)
Brak
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą