Odwołanie od opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu
Skrócony opis procedury
Wniosek odwoławczy składa osoba, która podważa słuszność nałożenia przez kontrolera biletów opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu. W przypadku osoby nieletniej wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.
- Krok 1
Złóż odwołanie i załączniki
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
po rozpatrzeniu wniosku
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Odwołanie od opłaty dodatkowej można złożyć w terminie 3 miesięcy od dnia wystawienia dokumentu do wniesienia opłaty dodatkowej (wezwanie wypisane przez kontrolera biletów) za przejazd bez ważnego biletu. Do wniosku należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty. Odwołanie można złożyć osobiście w formie papierowej, listem za pośrednictwem urzędu pocztowego lub w formie elektronicznej.
Złożone odwołanie od opłaty dodatkowej nie przesuwa 7 dniowego terminu (od dnia wystawienia wezwania do zapłaty przez kontrolera biletów) na zapłatę opłaty dodatkowej uwzględniającej 50% bonifikatę.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Rozpatrzenie odwołania przez ZDiT następuje niezwłocznie po złożeniu odwołania. Odpowiedź na odwołanie zostanie udzielona w terminie do miesiąca od daty złożonego wniosku.
Zarząd Dróg i Transportu
Wydział Transportu Drogowego i Biletów
90-002 Łódź
ul. Tuwima 36
Kancelaria
Telefony:
+48 (42) 638-58-57, +48 (42) 272-67-25, +48 (42) 272-65-82
Nie wymaga umówienia wizyty.
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Zarząd Dróg i Transportu
Tuwima 36
90-002 Łódź
- Zarząd Dróg i Transportu
- osobiście:
- Kancelaria Łódź ul. Tuwima 36
- pocztą elektroniczną: zdit@zdit.uml.lodz.pl
Termin na złożenie odwołania przysługuje w okresie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty (wystawionego przez kontrolera biletów), jednak na okazanie biletu lub dokumentu, którego nie miało się podczas kontroli jest termin 7 dni kalendarzowych.
- Wniosek odwoławczy
- Kopia wezwania do zapłaty
- Dokumenty potwierdzające treść odwołania
Podstawa prawna
- uchwała Nr XLII/1108/17 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie ustalenia opłat za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 2393 z późn.zm.)
- uchwała Nr XXXIII/1081/20 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 2 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia przepisów porządkowych lokalnego transportu zbiorowego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego, poz. 7139) z późn.zm.
Termin na złożenie odwołania przysługuje w okresie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty (wystawionego przez kontrolera biletów), jednak na okazanie biletu lub dokumentu, którego nie miało się podczas kontroli jest termin 7 dni kalendarzowych (po okazaniu dokumentu i opłaceniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 22,00 zł opłata dodatkowa zostaje anulowana). W przypadku wezwania do zapłaty wystawionego na osobę nieletnią wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.
osobiście, pocztą lub pocztą elektroniczną