Odwołanie od opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu

Skrócony opis procedury

Wniosek odwoławczy składa osoba, która podważa słuszność nałożenia przez kontrolera biletów opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu. W przypadku osoby nieletniej wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż odwołanie i załączniki

    osobiście, pocztą lub pocztą elektroniczną

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

    po rozpatrzeniu wniosku

Przydatne informacje

  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
  •  sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Odwołanie od opłaty dodatkowej można złożyć w terminie 3 miesięcy od dnia wystawienia dokumentu do wniesienia opłaty dodatkowej (wezwanie wypisane przez kontrolera biletów) za przejazd bez ważnego biletu. Do wniosku należy dołączyć kopię wezwania do zapłaty. Odwołanie można złożyć osobiście w formie papierowej, listem za pośrednictwem urzędu pocztowego lub w formie elektronicznej.

Informacje uzupełniające

Złożone odwołanie od opłaty dodatkowej nie przesuwa 7 dniowego terminu (od dnia wystawienia wezwania do zapłaty przez kontrolera biletów) na zapłatę opłaty dodatkowej uwzględniającej 50% bonifikatę.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Rozpatrzenie odwołania przez ZDiT następuje niezwłocznie po złożeniu odwołania. Odpowiedź na odwołanie zostanie udzielona w terminie do miesiąca od daty złożonego wniosku.

Miejsce załatwienia

Zarząd Dróg i Transportu
Wydział Transportu Drogowego i Biletów
90-002 Łódź
ul. Tuwima 36
Kancelaria

Telefony:
+48 (42) 638-58-57, +48 (42) 272-67-25, +48 (42) 272-65-82

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie wymaga umówienia wizyty.

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Dróg i Transportu
      Tuwima 36
      90-002 Łódź
  • osobiście:
    • Kancelaria Łódź ul. Tuwima 36
  • pocztą elektroniczną: zdit [at] zdit.uml.lodz.pl (zdit[at]zdit[dot]uml[dot]lodz[dot]pl)

Termin składania dokumentów

Termin na złożenie odwołania przysługuje w okresie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty (wystawionego przez kontrolera biletów), jednak na okazanie biletu lub dokumentu, którego nie miało się podczas kontroli jest termin 7 dni kalendarzowych.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek odwoławczy
druk do pobrania [105.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Kopia wezwania do zapłaty
  • Dokumenty potwierdzające treść odwołania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • uchwała Nr XLII/1108/17 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie ustalenia opłat za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego poz. 2393 z późn.zm.)
  • uchwała Nr XXXIII/1081/20 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 2 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia przepisów porządkowych lokalnego transportu zbiorowego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego, poz. 7139) z późn.zm.

Tryb odwoławczy

Termin na złożenie odwołania przysługuje w okresie 3 miesięcy od dnia otrzymania wezwania do zapłaty (wystawionego przez kontrolera biletów), jednak na okazanie biletu lub dokumentu, którego nie miało się podczas kontroli jest termin 7 dni kalendarzowych (po okazaniu dokumentu i opłaceniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 22,00 zł opłata dodatkowa zostaje anulowana). W przypadku wezwania do zapłaty wystawionego na osobę nieletnią wniosek składa rodzic lub opiekun prawny.

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Dróg i Transportu
Komórka
Wydział Transportu Drogowego i Biletów