Przedłużenie umów użytkowania wieczystego

Skrócony opis procedury

Przesłanki przedłużenia okresu użytkowania wieczystego nieruchomości określa art. 236 § 2 Kodeksu cywilnego. Wniosek o przedłużenie może złożyć dotychczasowy użytkownik wieczysty w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu lub wcześniej jeżeli okres amortyzacji zamierzonych na użytkowanym gruncie nakładów jest znacznie dłuższy aniżeli czas, który pozostaje do upływu zastrzeżonego w umowie terminu.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Złóż wniosek

    wskaż nieruchomość

  • Krok 2

    Czekaj na pismo

    o dalszych czynnościach w sprawie

  • Krok 3

    Czekaj na pismo

    zawierające rozstrzygnięcie wniosku

  • Krok 4

    Podpisz protokół z rokowań

    jeżeli wniosek został uwzględniony

  • Krok 5

    Czekaj

    na ustalenia w sprawie terminu podpisania aktu notarialnego

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy
  1. Osoby zainteresowane przedłużeniem okresu użytkowania wieczystego nieruchomości, stanowiącej własność Miasta Łodzi winny złożyć stosowny wniosek.
  2. Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi za pośrednictwem Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości przy ul. Piotrkowskiej 104 (miejsce złożenia wniosku w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera).
  3. Przesłanki przedłużenia okresu użytkowania wieczystego nieruchomości określa art. 236 § 2 Kodeksu cywilnego.
  4. Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego zgodę na przedłużenie okresu użytkowania wieczystego podejmuje Prezydent Miasta, który podejmuje zarządzenie  w sprawie przedłużenia okresu użytkowania wieczystego  oraz ogłoszenia jej wykazu.
  5. Zakończeniem postępowania jest podpisanie umowy w formie aktu notarialnego (po uprzednim podpisaniu przez strony protokołu z rokowań).

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Nie dotyczy.

Miejsce załatwienia

Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Obsługi Praw do Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź 

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktów z Mieszkańcami
  • listownie:
    • Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
      ul. Piotrkowska 104
      90-004 Łódź
  • pocztą elektroniczną: znn@uml.lodz.pl
Termin składania dokumentów

Przed upływem okresu użytkowania wieczystego.

Wymagane dokumenty
  • Wniosek o przedłużenie

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Data wygenerowania:
08-02-2025 15:17:55