Skrócony opis procedury
Przesłanki przedłużenia okresu użytkowania wieczystego nieruchomości określa art. 236 § 2 Kodeksu cywilnego. Wniosek o przedłużenie może złożyć dotychczasowy użytkownik wieczysty w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu lub wcześniej jeżeli okres amortyzacji zamierzonych na użytkowanym gruncie nakładów jest znacznie dłuższy aniżeli czas, który pozostaje do upływu zastrzeżonego w umowie terminu.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na pismo
o dalszych czynnościach w sprawie
- Krok 3
Czekaj na pismo
zawierające rozstrzygnięcie wniosku
- Krok 4
Podpisz protokół z rokowań
jeżeli wniosek został uwzględniony
- Krok 5
Czekaj
na ustalenia w sprawie terminu podpisania aktu notarialnego
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Osoby zainteresowane przedłużeniem okresu użytkowania wieczystego nieruchomości, stanowiącej własność Miasta Łodzi winny złożyć stosowny wniosek.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi za pośrednictwem Wydziału Zbywania i Nabywania Nieruchomości przy ul. Piotrkowskiej 104 (miejsce złożenia wniosku w Łódzkim Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera).
- Przesłanki przedłużenia okresu użytkowania wieczystego nieruchomości określa art. 236 § 2 Kodeksu cywilnego.
- Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego zgodę na przedłużenie okresu użytkowania wieczystego podejmuje Prezydent Miasta, który podejmuje zarządzenie w sprawie przedłużenia okresu użytkowania wieczystego oraz ogłoszenia jej wykazu.
- Zakończeniem postępowania jest podpisanie umowy w formie aktu notarialnego (po uprzednim podpisaniu przez strony protokołu z rokowań).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Nie dotyczy.
Miejsce załatwienia
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
Oddział Obsługi Praw do Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
- Telefonicznie: +48 (42) 638-44-44
- Pocztą elektroniczną: lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 110, Łódzkie Centrum Kontaktów z Mieszkańcami
- listownie:
- Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-004 Łódź
- Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
- pocztą elektroniczną: znn [at] uml.lodz.pl (znn[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Termin składania dokumentów
Przed upływem okresu użytkowania wieczystego.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o przedłużenie
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
wskaż nieruchomość