Sprzedaż w drodze przetargu wolnych lokali komunalnych
Skrócony opis procedury
Sprzedaż lokali w drodze ustnego przetargu. nieograniczonego, w którym mogą wziąć udział osoby fizyczne i prawne po spełnieniu warunków określonych w ogłoszeniu o przetargu.
- Krok 1
Zapoznaj się z warunkami przetargu
- Krok 2
Wpłać wadium
na numer konta, w terminie i wysokości podanej w ogłoszeniu o przetargu
- Krok 3
Wypełnij i przekaż stosowne dokumenty
w terminie oraz w sposób określony w ogłoszeniu o przetargu
- dokumenty winny być złożone w wersji papierowej
- wizyta w Urzędzie nie jest wymagana
- możliwość przesłania dokumentów pocztą
Szczegółowy opis procedury
Wolne lokale mieszkalne i użytkowe będące własnością Gminy, lecz nie będące przedmiotem najmu sprzedawane są w drodze przetargu w oparciu o ustawę z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, które przedłożą następujące dokumenty: dane dotyczące osoby zainteresowanej, dane dotyczące przedstawicieli osoby fizycznej lub prawnej wraz z pełnomocnictwem w formie aktu notarialnego, pisemne oświadczenie opatrzone własnoręcznym podpisem o zapoznaniu się ze stanem prawnym nieruchomości, stanem technicznym budynku i lokalu, zapoznaniu się z warunkami przetargu oraz dowód wpłaty wadium (w pieniądzu) w terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu.
- W celu zapoznania się ze stanem technicznym budynków i lokali, na które został ogłoszony przetarg, należy zgłosić się do Miejskiego Administratora Nieruchomości, do którego kontakt został podany w ogłoszeniu o przetargu.
- Po sprawdzeniu kompletności i prawidłowości złożonych przez osoby fizyczne i prawne dokumentów Komisja Przetargowa przyznaje numery uprawniające do udziału w licytacji.
- Osoby przystępujące do przetargu na więcej niż jeden lokal zobowiązane są wpłacić oddzielnie wadium na każdy z tych lokali.
- Wadium wpłacone przez uczestnika, który wygrał przetarg, zaliczane jest na poczet ceny nabycia lokalu.
- Wadium wniesione przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi, na konto, z którego wpłynęło, po zamknięciu lub odwołaniu przetargu.
- Wpłata wylicytowanej ceny nabycia lokalu winna nastąpić przed zawarciem umowy notarialnej na wskazane przez organizatora konto Urzędu Miasta Łodzi.
- Nabywcy, który nie uiści należnej opłaty w terminie, jak również nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie wskazanym w zawiadomieniu, nie przysługuje roszczenie o sprzedaż lokalu, a wadium nie podlega zwrotowi.
Brak
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Do 7 miesięcy - od daty otrzymania od zarządcy zgłoszenia lokalu do przetargu z pełną poprawnie przygotowaną dokumentacją dotyczącą budynku i lokalu.
Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź,
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
Terminy każdorazowo określone są w warunkach przetargu.
Brak
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości
- uchwała Nr IX/112/03 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 19 marca 2003 r. w sprawie zasad sprzedaży samodzielnych lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność miasta Łodzi (Dz. Urz. Województwa Łódzkiego Nr 109, poz. 1079)
Brak
podanymi w ogłoszeniu o przetargu