Rozpatrywanie skarg i wniosków na działalność Zarządu Lokali Miejskich i Biura ds. Mieszkalnictwa

Skrócony opis procedury

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie sprawy.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Złóż skargę lub wniosek

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • zalecane jest dołączenie kopii dokumentów istotnych w sprawie

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Załatwienie polega na rozstrzygnięciu skargi lub wniosku.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości - podjęciu stosownych działań w celu ich usunięcia.

Informacje uzupełniające

Skargę lub wniosek można złożyć:

  • w formie pisemnej,
  • w formie ustnej do protokołu,
  • w formie elektronicznej – przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMŁ na platformie ePUAP:

Skargę lub wniosek w formie pisemnej można złożyć w siedzibach Kancelarii Urzędu Miasta Łodzi.
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:

  • pracownicy ds. Mieszkalnictwa w godzinach urzędowania,

Dyrektor Biura we wtorki w godzinach 9.00-12.00 oraz 14.00-17.00.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania informacji, dowodów, rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki.
W innych przypadkach termin załatwienia skargi lub wniosku wynosi miesiąc.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie określonym jw. organ zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia skargi lub wniosku oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.

Miejsce załatwienia

Biuro ds. Mieszkalnictwa 
90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 153
pokój 105, 117, 120

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-57-58

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 153
      90-440 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Zachodnia 47 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Politechniki 32 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Krzemieniecka 2B (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Piłsudskiego 100 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B (punkt kancelaryjny UMŁ)
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: biuro.mieszkalnictwa@uml.lodz.pl, lckm@uml.lodz.pl
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Skargi lub wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Skarga, wniosek
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [60.25 KB, .PDF] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • dział VIII ustawy z dnia 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, z 2002 r. poz. 46)
  • zarządzenie Nr 3488/VIII/20 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ustalenia zasad przyjmowania, rejestrowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miasta Łodzi oraz rozpatrywania petycji przez miejskie jednostki organizacyjne
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro ds. Mieszkalnictwa
Data wygenerowania:
30-01-2025 18:25:33