Skrócony opis procedury
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie sprawy.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
O tym, czy pismo jest skargą lub wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż skargę lub wniosek
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- zalecane jest dołączenie kopii dokumentów istotnych w sprawie
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Załatwienie polega na rozstrzygnięciu skargi lub wniosku.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości - podjęciu stosownych działań w celu ich usunięcia.
Informacje uzupełniające
Skargę lub wniosek można złożyć:
- w formie pisemnej,
- w formie ustnej do protokołu,
- w formie elektronicznej – przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą UMŁ na platformie ePUAP:
Skargę lub wniosek w formie pisemnej można złożyć w siedzibach Kancelarii Urzędu Miasta Łodzi.
Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:
- pracownicy ds. Mieszkalnictwa w godzinach urzędowania,
Dyrektor Biura we wtorki w godzinach 9.00-12.00 oraz 14.00-17.00.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Skargi i wnioski, które nie wymagają zbierania informacji, dowodów, rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki.
W innych przypadkach termin załatwienia skargi lub wniosku wynosi miesiąc.
W przypadku niezałatwienia skargi lub wniosku w terminie określonym jw. organ zobowiązany jest zawiadomić strony, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia skargi lub wniosku oraz pouczając o prawie do wniesienia ponaglenia.
Miejsce załatwienia
Biuro ds. Mieszkalnictwa
90-440 Łódź, ul. Piotrkowska 153
pokój 105, 117, 120
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-57-58
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 153
90-440 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Zachodnia 47 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
- ul. Politechniki 32 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
- ul. Krzemieniecka 2B (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
- ul. Piłsudskiego 100 (punkt informacyjno - kancelaryjny UMŁ)
- ul. Piotrkowska 104, budynek B (punkt kancelaryjny UMŁ)
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- pocztą elektroniczną: biuro.mieszkalnictwa [at] uml.lodz.pl (biuro[dot]mieszkalnictwa[at]uml[dot]lodz[dot]pl), lckm [at] uml.lodz.pl (lckm[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Skargi lub wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Skarga, wniosek
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- dział VIII ustawy z dnia 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, z 2002 r. poz. 46)
- zarządzenie Nr 3488/VIII/20 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ustalenia zasad przyjmowania, rejestrowania i rozpatrywania skarg, wniosków i petycji w Urzędzie Miasta Łodzi oraz rozpatrywania petycji przez miejskie jednostki organizacyjne
Tryb odwoławczy
Brak