Przekazywanie trwałego zarządu Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi
Skrócony opis procedury
Procedura przekazania trwałego zarządu między państwowymi jednostkami organizacyjnymi jest wszczynana na ich wniosek złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki.
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informacje
postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP
- Krok 3
Zapoznaj się z zebranym materiałem
w Urzędzie (umów się na wizytę)
- Krok 4
Odbierz decyzję
w Urzędzie (umów się na wizytę lub pocztą
- Krok 5
Wystąp o uprawomocnienie się decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
- Postępowanie wszczynane na wniosek. Brak terminu do złożenia wniosku.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej może orzec, w drodze decyzji, o przekazaniu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej na ich wniosek, złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki.
- W przedmiotowej sprawie sporządzany jest operat szacunkowy w przypadku, gdy od ostatniej wyceny upłynął okres dłuższy niż 3 lata lub gdy przekazanie dotyczy części wycenionej wcześniej nieruchomości.
- W decyzji orzeka się o wygaśnięciu trwałego zarządu dotychczas sprawowanego przez jednostkę i jego ustanowieniu na rzecz jednostki wnioskującej o przekazanie.
- Objęcie nieruchomości w trwały zarząd przez jednostkę wnioskującą następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
- Przy przekazywaniu trwałego zarządu nieruchomości jednostki organizacyjne dokonują między sobą rozliczenia nakładów na tę nieruchomość poniesionych na zabudowę, odbudowę, rozbudowę, nadbudowę przebudowę lub remont obiektu budowlanego. Sposób rozliczenia ustala się w porozumieniu między jednostkami organizacyjnymi.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji zgodny z przepisami KPA.
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania lub jego zawieszenia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu.
Opłaty
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego. Opłaty wnosi się na numer rachunku bankowego, który jest podany w decyzji.
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104 pok. 347
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Wnioski można składać w ciągu całego roku
- Wniosek zawierający informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości, czasie trwania prawa trwałego zarządu, przyczynach, dla których ma nastąpić przeniesienie tytułu prawnego
-
- Dokumenty potwierdzające stan prawny nieruchomości przeznaczonej do oddania w trwały zarząd, oznaczenie oraz data aktu ustalającego statut i regulamin jednostek organizacyjnych
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
wskaż cel i termin zagospodarowania nieruchomości