Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Postępowanie wszczynane na wniosek. Brak terminu do złożenia wniosku.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Prezydent Miasta Łodzi wykonujący zadanie z zakresu administracji rządowej może orzec, w drodze decyzji, o przekazaniu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa między państwowymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej na ich wniosek, złożony za zgodą organów nadzorujących te jednostki.
- W przedmiotowej sprawie sporządzany jest operat szacunkowy w przypadku, gdy od ostatniej wyceny upłynął okres dłuższy niż 3 lata lub gdy przekazanie dotyczy części wycenionej wcześniej nieruchomości.
- W decyzji orzeka się o wygaśnięciu trwałego zarządu dotychczas sprawowanego przez jednostkę i jego ustanowieniu na rzecz jednostki wnioskującej o przekazanie.
- Objęcie nieruchomości w trwały zarząd przez jednostkę wnioskującą następuje na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
- Przy przekazywaniu trwałego zarządu nieruchomości jednostki organizacyjne dokonują między sobą rozliczenia nakładów na tę nieruchomość poniesionych na zabudowę, odbudowę, rozbudowę, nadbudowę przebudowę lub remont obiektu budowlanego. Sposób rozliczenia ustala się w porozumieniu między jednostkami organizacyjnymi.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Informacje uzupełniające
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania. Z tego samego powodu postępowanie może zostać zawieszone.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości wyliczana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego.
Nr rachunku bankowego:
Pekao S.A. 92 1240 1037 1111 0011 0911 0898
Dokumenty
Wymagane dokumenty
- Wniosek zawierający informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości, czasie trwania prawa trwałego zarządu, przyczynach, dla których ma nastąpić przeniesienie tytułu prawnego
- Dokumenty potwierdzające stan prawny nieruchomości przeznaczonej do oddania w trwały zarząd, oznaczenie oraz data aktu ustalającego statut i regulamin jednostek organizacyjnych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2020.256 t.j. z dnia 2020.02.18)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. 2020.65 t.j. z dnia 2020.01.15)
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.