Zgłoszenie powstania terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy utworzenie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia nieposiadającej osobowości prawnej. Zarząd tej jednostki terenowej stowarzyszenia jest zobowiązany do zgłoszenia jej do właściwego organu nadzoru w ciągu 14 dni od daty powstania jednostki.
- Krok 1
Złóż zgłoszenie i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informację
w przypadku błędów w zgłoszeniu otrzymasz wezwanie do jego uzupełnienia
- Krok 3
Odbierz potwierdzenie
potwierdzenia są wysyłane pocztą
- przed złożeniem dokumentów skontaktuj się z komórką merytoryczną Urzędu
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- możliwość przesłania dokumentów pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
Etapy załatwienia sprawy:
- Podmiot zgłaszający składa następujące dokumenty:
- zawiadomienie o utworzeniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia,
- protokół z utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia (zawierający informację o składzie zarządu i adresie siedziby jednostki),
- listę członków założycieli terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia,
- uchwałę władz głównych stowarzyszenia w sprawie utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia z siedzibą w Łodzi (jeżeli statut stowarzyszenia przewiduje konieczność podjęcia ww. uchwały),
- statut stowarzyszenia.
- Organ nadzoru sprawdza dokumenty i ustala czy spełnione są warunki, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
- W przypadku stwierdzenia, iż zgłoszenie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia nie spełnia wymogów określonych ustawą, organ nadzoru występuje do Zarządu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia o uzupełnienie zgłoszenia.
W celu usprawnienia obsługi związanej ze zgłoszeniem terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia wymagane dokumenty można złożyć bezpośrednio u merytorycznych pracowników Oddziału ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu w Biurze Aktywności Miejskiej.
Organem nadzorującym terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszeń jest starosta właściwy ze względu na siedzibę jednostki terenowej stowarzyszenia (Prezydent Miasta Łodzi) – art. 20 ust. 1 w związku z art. 8. ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach. Szczegółowe informacje można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce „Zgłoszenie powstania terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia”).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Niezwłocznie
Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115, I piętro
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Aktywności Miejskiej
ul. Tuwima 10
90-003 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Tuwima 10, pok. 115, I p.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
W ciągu 14 dni od daty powstania jednostki
- Zawiadomienie o utworzeniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
- Protokół z utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia (zawierający informację o składzie zarządu i adresie siedziby jednostki)
- Lista członków założycieli terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
- Uchwała władz głównych stowarzyszenia w sprawie utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia z siedzibą w Łodzi (jeżeli statut stowarzyszenia przewiduje konieczność podjęcia ww. uchwały)
- Statut stowarzyszenia
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
Brak
w Urzędzie lub pocztą