Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy utworzenie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia nieposiadającej osobowości prawnej. Zarząd tej jednostki terenowej stowarzyszenia jest zobowiązany do zgłoszenia jej do właściwego organu nadzoru w ciągu 14 dni od daty powstania jednostki.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż zgłoszenie i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informację
w przypadku błędów w zgłoszeniu otrzymasz wezwanie do jego uzupełnienia
- Krok 3
Odbierz potwierdzenie
potwierdzenia są wysyłane pocztą
Przydatne informacje
- przed złożeniem dokumentów skontaktuj się z komórką merytoryczną Urzędu
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- możliwość przesłania dokumentów pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Etapy załatwienia sprawy:
- Podmiot zgłaszający składa następujące dokumenty:
- zawiadomienie o utworzeniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia,
- protokół z utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia (zawierający informację o składzie zarządu i adresie siedziby jednostki),
- listę członków założycieli terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia,
- uchwałę władz głównych stowarzyszenia w sprawie utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia z siedzibą w Łodzi (jeżeli statut stowarzyszenia przewiduje konieczność podjęcia ww. uchwały),
- statut stowarzyszenia.
- Organ nadzoru sprawdza dokumenty i ustala czy spełnione są warunki, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
- W przypadku stwierdzenia, iż zgłoszenie terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia nie spełnia wymogów określonych ustawą, organ nadzoru występuje do Zarządu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia o uzupełnienie zgłoszenia.
W celu usprawnienia obsługi związanej ze zgłoszeniem terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia wymagane dokumenty można złożyć bezpośrednio u merytorycznych pracowników Oddziału ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu w Biurze Aktywności Miejskiej.
Informacje uzupełniające
Organem nadzorującym terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszeń jest starosta właściwy ze względu na siedzibę jednostki terenowej stowarzyszenia (Prezydent Miasta Łodzi) – art. 20 ust. 1 w związku z art. 8. ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach. Szczegółowe informacje można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce „Zgłoszenie powstania terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia”).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115, I piętro
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Aktywności Miejskiej
ul. Tuwima 10
90-003 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Tuwima 10, pok. 115, I p.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
Termin składania dokumentów
W ciągu 14 dni od daty powstania jednostki
Wymagane dokumenty
- Zawiadomienie o utworzeniu terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
- Protokół z utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia (zawierający informację o składzie zarządu i adresie siedziby jednostki)
- Lista członków założycieli terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia
- Uchwała władz głównych stowarzyszenia w sprawie utworzenia terenowej jednostki organizacyjnej stowarzyszenia z siedzibą w Łodzi (jeżeli statut stowarzyszenia przewiduje konieczność podjęcia ww. uchwały)
- Statut stowarzyszenia
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
Tryb odwoławczy
Brak
w Urzędzie lub pocztą