Wymiana legitymacji instruktora nauki jazdy

Skrócony opis procedury

Sprawa dotyczy osób, które chcą wymienić legitymację instruktora nauki jazdy.

Osoby  chcące wymienić legitymację instruktora nauki jazdy muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) wraz z kompletem wymaganych dokumentów.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Zarezerwuj wizytę

    wybierz sprawy z grupy „A”

  • Krok 2

    Złóż wniosek i załączniki

    nie potwierdzaj wizyty w biletomacie - sprawę zrealizujesz w pokoju B-15

  • Krok 3

    Czekaj na informację

    o możliwości odbioru dokumentu zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną

  • Krok 4

    Zarezerwuj wizytę

    wybierz sprawy z grupy „A”

  • Krok 5

    Odbierz legitymację

    nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-15

  • Krok 6

    Zdaj nieaktualną legitymację

    przy odbiorze

Przydatne informacje
  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy
  1. Zainteresowany składa w kancelarii (parter) wniosek o wymianę legitymacji instruktora nauki jazdy osobiście lub przez pełnomocnika, po wcześniejszym zweryfikowaniu przez pracowników pokoju B15.
  2. Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
  3. Po otrzymaniu wniosku pracownik merytoryczny wydaje nową legitymację.
  4. Przy odbiorze nowej legitymacji (po wymianie) wnioskodawca winien zwrócić druk dotychczasowej legitymacji.
Informacje uzupełniające
  • Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć  pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Do 30 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-15

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl - (sprawy z grupy A)

Przypominamy, że:

  • Jedna umówiona  wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
  • Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
  • Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail

Opłaty

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa(opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa)17 zł


nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • osobiście:
    • ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

Dokumenty do złożenia:

  • Wniosek o przedłużenie terminu ważności legitymacji lub o jej wymianę
druk do pobrania [62.93 KB, .PDF] Pobierz druk do pobrania
  • Ze względu na zmianę danych zawartych w dotychczasowej legitymacji – do wglądu dowód tożsamości potwierdzający ten stan rzeczy
  • Ze względu na wymianę legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu:
    • oryginał aktualnego orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem (w przypadku wymiany legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu)
    • oryginał aktualnego orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem (w przypadku wymiany legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu)
  • Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)

Dokumenty do wglądu:

  • Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [98.2 KB, .PDF] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Data wygenerowania:
15-03-2025 07:13:28