Skrócony opis procedury
Sprawa dotyczy osób, które chcą wymienić legitymację instruktora nauki jazdy.
Osoby chcące wymienić legitymację instruktora nauki jazdy muszą zgłosić się do Oddziału Nadzoru i Kontroli Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 (po uprzednim umówieniu wizyty) wraz z kompletem wymaganych dokumentów.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Zarezerwuj wizytę
- Krok 2
Złóż wniosek i załączniki
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie - sprawę zrealizujesz w pokoju B-15
- Krok 3
Czekaj na informację
o możliwości odbioru dokumentu zostaniesz poinformowany drogą telefoniczną
- Krok 4
Zarezerwuj wizytę
wybierz sprawy z grupy „A”
- Krok 5
Odbierz legitymację
nie potwierdzaj wizyty w biletomacie-sprawę zrealizujesz w pokoju B-15
- Krok 6
Zdaj nieaktualną legitymację
przy odbiorze
Przydatne informacje
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Zainteresowany składa w kancelarii (parter) wniosek o wymianę legitymacji instruktora nauki jazdy osobiście lub przez pełnomocnika, po wcześniejszym zweryfikowaniu przez pracowników pokoju B15.
- Przyjmowanie wniosków – Urząd Miasta Łodzi Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32, w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek, środa – piątek 8:00 – 16:00, wtorek 8:00 – 17:00.
- Po otrzymaniu wniosku pracownik merytoryczny wydaje nową legitymację.
- Przy odbiorze nowej legitymacji (po wymianie) wnioskodawca winien zwrócić druk dotychczasowej legitymacji.
Informacje uzupełniające
- Działając przez pełnomocnika, osoba upoważniona powinna przedłożyć pisemne pełnomocnictwo oraz okazać swój dowód osobisty.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Do 30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Nadzoru i Kontroli
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
pok. B-15
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl - (sprawy z grupy A)
Przypominamy, że:
- Jedna umówiona wizyta dotyczy wyłącznie jednej sprawy
- Nie ma możliwości kolejnego umówienia się na wizytę w ramach tej samej usługi przed realizacją wcześniej umówionej wizyty
- Rezygnacji z umówionej wizyty lub zmiany jej terminu można dokonać poprzez link, który przesyłany jest automatycznie wraz z potwierdzeniem umówionej wizyty na wskazany wcześniej adres e-mail
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Skarbowa od udzielonego pełnomocnictwa(opłata nie dotyczy sytuacji, gdy pełnomocnikiem jest małżonek, wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
nr konta bankowego do opłaty skarbowej: Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Opłatę należy wnieść kartą płatniczą lub gotówką bezpośrednio w Wydziale w kasie automatycznej, gotówką w oddziale Banku Pekao S.A. zlokalizowanym w budynku Wydziału lub przelewem na konto.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
Dokumenty do złożenia:
- Wniosek o przedłużenie terminu ważności legitymacji lub o jej wymianę
- Ze względu na zmianę danych zawartych w dotychczasowej legitymacji – do wglądu dowód tożsamości potwierdzający ten stan rzeczy
- Ze względu na wymianę legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu:
- oryginał aktualnego orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem (w przypadku wymiany legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu)
- oryginał aktualnego orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem (w przypadku wymiany legitymacji instruktora z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu)
- Pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika)
Dokumenty do wglądu:
- Dowód osobisty wnioskodawcy lub pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Brak
wybierz sprawy z grupy „A”