Rozpatrywanie wniosku/interwencji/prośby najemców lokali z zasobu Gminy Miasto Łódź w zakresie utrzymania technicznego obiektów
Skrócony opis procedury
Najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych chcący załatwić sprawy w zakresie wydania warunków na zmianę struktury zasiedlonego lokalu poprzez np. wydzielenie łazienki, wydanie warunków na zmianę sposobu ogrzewania, legalizację samowoli budowlanych (samowolne zmiany struktury lokali, wydzielenie łazienek itp.), dokonania oględzin lokalu pod kątem stanu technicznego.
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
- spotkanie z pracownikiem wymaga umówienia się na wizytę
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Do złożenia wniosku uprawniony jest Najemca lokalu gminnego posiadający aktualną umowę o najem. Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie, poprzez pocztę, pocztę elektroniczną, ePUAP.
W przypadku sprawy dotyczącej jakości wykonanych remontów lokali lub remontów nieruchomości stanowiących własność wspólnot mieszkaniowych/osób fizycznych/osób fizycznych i Gminy Łódź, Wydział Utrzymania Technicznego i Konserwacji Obiektów przekazuje sprawę do odpowiednich komórek organizacyjnych w Zarządzie Lokali Miejskich celem rozpatrzenia zgodnie z właściwością rzeczową. Oględziny lokali/nieruchomości umawiane są telefonicznie bądź drogą elektroniczną (e-mail) z Najemcą i Administratorem nieruchomości.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
30 dni
Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Utrzymania Technicznego i Konserwacji Obiektów
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00
e-mail: zlm@zlm.lodz.pl
Telefonicznie: +48 (42) 628-70-17
Pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- al. T. Kościuszki 47
- pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl
- elektronicznie:
- ePUAP
Dokumenty można składać w ciągu całego roku.
- Podanie, wniosek, interwencja (szablon/formularz nie jest wymagany)
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- Zarządzenie nr 383/2024 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Lokali Miejskich.
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225 z późniejszymi zmianami)
Nie dotyczy
elektronicznie, w siedzibie, pocztą lub mailem