Rozpatrywanie wniosku/interwencji/prośby najemców lokali z zasobu Gminy Miasto Łódź w zakresie utrzymania technicznego obiektów

Skrócony opis procedury

Najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych chcący załatwić sprawy w zakresie wydania warunków na zmianę struktury zasiedlonego lokalu poprzez np. wydzielenie łazienki, wydanie warunków na zmianę sposobu ogrzewania, legalizację samowoli budowlanych (samowolne zmiany struktury lokali, wydzielenie łazienek itp.), dokonania oględzin lokalu pod kątem stanu technicznego.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Złóż wniosek

    elektronicznie, w siedzibie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
  • spotkanie z pracownikiem wymaga umówienia się na wizytę
  • sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Do złożenia wniosku uprawniony jest Najemca lokalu gminnego posiadający aktualną umowę o najem. Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie, poprzez pocztę, pocztę elektroniczną, ePUAP.

Informacje uzupełniające

W przypadku sprawy dotyczącej jakości wykonanych remontów lokali lub remontów nieruchomości stanowiących własność wspólnot mieszkaniowych/osób fizycznych/osób fizycznych i Gminy Łódź, Wydział Utrzymania Technicznego i Konserwacji Obiektów przekazuje sprawę do odpowiednich komórek organizacyjnych w Zarządzie Lokali Miejskich celem rozpatrzenia zgodnie z właściwością rzeczową. Oględziny lokali/nieruchomości umawiane są telefonicznie bądź drogą elektroniczną (e-mail) z Najemcą i Administratorem nieruchomości.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

30 dni

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Utrzymania Technicznego i Konserwacji Obiektów
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm@zlm.lodz.pl 

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 628-70-17

Pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
  • osobiście:
    • al. T. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną: zlm@zlm.lodz.pl
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Dokumenty można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty
  • Podanie, wniosek, interwencja (szablon/formularz nie jest wymagany)
Pozostałe dokumenty
  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [76.61 KB, .PDF] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • Zarządzenie nr 383/2024 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 28 lutego 2024 r.  w sprawie zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Lokali Miejskich.
  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1225 z późniejszymi zmianami)
Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Utrzymania Technicznego i Konserwacji Obiektów
Data wygenerowania:
30-01-2025 18:47:28