Rozpatrywanie wniosku/interwencji/prośby najemców lokali z zasobu Gminy Miasto Łódź w zakresie utrzymania technicznego obiektów

Skrócony opis procedury

Najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych chcący załatwić sprawy w zakresie wydania warunków na zmianę struktury zasiedlonego lokalu poprzez wydzielenie łazienki, wydanie warunków na zmianę sposobu ogrzewania, legalizację samowoli budowlanych (adaptacja części wspólnych w budynkach gminnych, wydzielenie łazienek itp.), dokonania oględzin lokalu pod kątem stanu technicznego.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek

    elektronicznie, w Zarządzie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
  • spotkanie z pracownikiem w okresie epidemii wymaga umówienia się na wizytę
  • sprawa nie wymaga opłat

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Do złożenia wniosku uprawniony jest Najemca lokalu gminnego posiadający aktualną umowę o najem. Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie, poprzez pocztę, pocztę elektroniczną, ePUAP.

Informacje uzupełniające

W przypadku sprawy dotyczącej jakości wykonanych remontów lokali lub remontów nieruchomości stanowiących własność wspólnot mieszkaniowych/osób fizycznych/osób fizycznych i Gminy Łódź, Wydział Utrzymania Technicznego Obiektów przekazuje sprawę do odpowiednich komórek organizacyjnych w Zarządzie Lokali Miejskich celem rozpatrzenia zgodnie z właściwością rzeczową. Oględziny lokali/nieruchomości umawiane są telefonicznie bądź drogą elektroniczną (e-mail) z najemcą/administratorem nieruchomości.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

30 dni

Miejsce załatwienia

Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Utrzymania Technicznego Obiektów
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47

infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00

e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl) 

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 628-70-65, +48 (42) 628-70-64

Pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Lokali Miejskich
      90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
  • osobiście:
    • al. T. Kościuszki 47
  • pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Dokumenty można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Podanie, wniosek, interwencja (szablon/formularz nie jest wymagany)

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [46.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • zarządzenie nr 8921/VIII/21 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 29 listopada 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Lokali Miejskich.

  • ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r. z późn. zmianami)

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2020 r. poz. 282)

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Lokali Miejskich
Komórka
Wydział Utrzymania Technicznego Obiektów