Skrócony opis procedury
Najemcy lokali mieszkalnych i użytkowych chcący załatwić sprawy w zakresie wydania warunków na zmianę struktury zasiedlonego lokalu poprzez wydzielenie łazienki, wydanie warunków na zmianę sposobu ogrzewania, legalizację samowoli budowlanych (adaptacja części wspólnych w budynkach gminnych, wydzielenie łazienek itp.), dokonania oględzin lokalu pod kątem stanu technicznego.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- złożenie wniosku nie wymaga umówienia się na wizytę
- spotkanie z pracownikiem w okresie epidemii wymaga umówienia się na wizytę
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Do złożenia wniosku uprawniony jest Najemca lokalu gminnego posiadający aktualną umowę o najem. Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie, poprzez pocztę, pocztę elektroniczną, ePUAP.
Informacje uzupełniające
W przypadku sprawy dotyczącej jakości wykonanych remontów lokali lub remontów nieruchomości stanowiących własność wspólnot mieszkaniowych/osób fizycznych/osób fizycznych i Gminy Łódź, Wydział Utrzymania Technicznego Obiektów przekazuje sprawę do odpowiednich komórek organizacyjnych w Zarządzie Lokali Miejskich celem rozpatrzenia zgodnie z właściwością rzeczową. Oględziny lokali/nieruchomości umawiane są telefonicznie bądź drogą elektroniczną (e-mail) z najemcą/administratorem nieruchomości.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Zarząd Lokali Miejskich
Wydział Utrzymania Technicznego Obiektów
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
infolinia Zarządu Lokali Miejskich: +48 (42) 628-70-00
e-mail: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 628-70-65, +48 (42) 628-70-64
Pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Lokali Miejskich
90-514 Łódź, al. T. Kościuszki 47
- Zarząd Lokali Miejskich
- osobiście:
- al. T. Kościuszki 47
- pocztą elektroniczną: zlm [at] zlm.lodz.pl (zlm[at]zlm[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Dokumenty można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Podanie, wniosek, interwencja (szablon/formularz nie jest wymagany)
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
-
zarządzenie nr 8921/VIII/21 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 29 listopada 2021 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zatwierdzenia regulaminu organizacyjnego jednostki budżetowej o nazwie Zarząd Lokali Miejskich.
-
ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (Dz. U. z 2021 r. z późn. zmianami)
-
rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2020 r. poz. 282)
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
elektronicznie, w Zarządzie, pocztą lub mailem