Zmiana treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
Skrócony opis procedury
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać w formie pisemnej, w postaci papierowej lub w postaci elektronicznej, organowi, który udzielił zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, zmiany danych, o których mowa w art. 7- nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2
Złóż wniosek
- Krok 3
Umów się na wizytę
w celu odebrania dokumentów
- Krok 4
Odbierz decyzję
elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą
- możliwość złożenia wniosku online
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- zaleca się umówienie wizyty w Urzędzie
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- w przypadku złożenia wniosku elektronicznie wymagane kserokopie dokumentów winny być urzędowo (elektronicznie) poświadczone za zgodność z oryginałem
Szczegółowy opis procedury
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym dokonaniem zmian w treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
- Przyjęcie wniosku o dokonanie zmian w treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego;
- Prowadzenie postępowania w sprawie dokonania zmian treści zezwolenia;
- Wydanie decyzji zmieniającej treść zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego.
Wniosek złożony w formie elektronicznej bez dokumentów oryginalnych będzie zawierał braki formalne.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
1 miesiąc (sprawy szczególnie skomplikowane - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Krajowego Transportu Drogowego
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
e-mail: licencje.zezwolenia@uml.lodz.pl
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
- Telefonicznie: +48 (42) 638-55-30, +48 (42) 638-53-82, +48 (42) 638-53-83, +48 (42) 638-52-56, +48 (42) 272-62-56
- Za pośrednictwem strony internetowej: https://wizyty.uml.lodz.pl
Opłaty
Za zmianę treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego pobiera się opłatę w wysokości:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Za zmianę treści zezwolenia | 100 zł |
Za wydanie każdego wypisu z zezwolenia, w związku ze zmianą treści zezwolenia | 50 zł |
W tytule wpłaty proszę o wpisanie: „zmiana treści zezwolenia”
Nr konta bankowego do innych opłat:
85 1240 1037 1111 0011 0911 0830
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii | 17 zł |
Zwolnienia od powyższej opłaty dotyczą:
- dokumentów stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpisów, wypisów lub kopii poświadczonych notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów,
- jeżeli pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Al. Politechniki 32
- Urząd Miasta Łodzi
- elektronicznie:
- ePUAP
- na adres doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
- Wniosek o zmianę treści zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
- Dokumenty potwierdzające konieczność dokonania zmiany danych
- Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
- Dokument tożsamości wymieniony w pełnomocnictwie (do wglądu)
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, ul. Piotrkowska 86, Łódź, tel.: +48 (42) 633-01-09, 632-24-85, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi - Urzędu Miasta Łodzi, Biura Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej, Al. Politechniki 32.
elektronicznie, w Urzędzie (zaleca się umówienie wizyty) lub pocztą