Ulgi w spłacie należności Miasta Łodzi o charakterze cywilnoprawnym stanowiących dochód Wydziału Dysponowania Mieniem UMŁ
Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy udzielania ulg w spłacie należności Miasta Łodzi o charakterze cywilnoprawnym stanowiących dochód Wydziału Dysponowania Mieniem UMŁ. Z ulgi w postaci odroczenia, rozłożenia na raty lub umorzenia należności może skorzystać osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, o ile spełni przesłanki przewidziane w Uchwale Nr XLVII/1449/21 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 25 sierpnia 2021 roku. Jeżeli o ulgę ubiega się przedsiębiorca wniosek będzie dodatkowo analizowany z uwzględnieniem przepisów dotyczących pomocy publicznej.
- Krok 1
Złóż wniosek o ulgę wraz z dokumentami
- Krok 2
Czekaj na rozpatrzenie wniosku
- Krok 3
Możliwe wezwanie do uzupełniania wniosku
odpowiedź zostanie wysłana pocztą lub na wskazaną skrytkę e-PUAP
- Krok 4
Podpisanie umowy osobiście w Urzędzie
tylko w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku
- Wniosek i dokumenty można składać w wersji papierowej i elektronicznej
- Wniosek i dokumenty można składać osobiście w kancelarii, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP
- Sprawę można załatwić przez pełnomocnika, wówczas trzeba załączyć pełnomocnictwo
- Sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, umowa zawierana pomiędzy Dłużnikiem, a Wierzycielem musi zostać podpisana w Urzędzie
Szczegółowy opis procedury
- Wydział Dysponowania Mieniem rozpatruje wnioski o udzielenie ulgi w spłacie należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny stanowiących dochód Wydziału Dysponowania Mieniem, w tym m.in. z tytułu:
- dzierżaw,
- bezumownego korzystania z gruntów Gminy,
- użytkowania wieczystego gruntów Gminy,
- z tytułu nabycia spadku przez Gminę.
- Dłużnik (wnioskodawca lub jego pełnomocnik) kieruje do Wydziału Dysponowania Mieniem indywidualny wniosek o udzielenie ulgi wraz z uzasadnieniem oraz z niezbędnymi do jego rozpatrzenia dokumentami potwierdzającymi trudną sytuacje dłużnika. Wniosek i dokumenty można złożyć osobiście w kancelarii Urzędu, listem za pośrednictwem poczty lub elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP (wówczas wymagane jest złożenie podpisu elektronicznego).
- Udzielenie ulgi jest możliwe wyłącznie w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem dłużnika lub interesem publicznym.
- Po przeanalizowaniu sprawy oraz dokumentów załączonych do wniosku zgodnie z zapisami uchwały Nr XLVII/1449/21 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 25 sierpnia 2021 r. dłużnik zostaje poinformowany o możliwości lub braku możliwości zawarcia stosownej umowy w sprawie udzielenia ulgi.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Bez zbędnej zwłoki, po uzyskaniu od dłużnika kompletu wymaganych dokumentów i otrzymaniu informacji z merytorycznych wydziałów.
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ekonomiczno–Windykacyjny
Łódź, ul. Piotrkowska 104, pok.: 462, 463
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Nie dotyczy. Wizyta jest umawiana z wnioskodawcą w przypadku zawierania umowy. Urzędnik kontaktuje się telefonicznie z wnioskodawcą na podany we wniosku nr telefonu i umawia wizytę. Ewentualnie umówienie wizyty w tym przypadku następuje za pośrednictwem e-maila, o ile wnioskodawca podał go we wniosku lub listownie za pośrednictwem poczty.
Opłaty
Brak
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście w punktach kancelaryjnych zlokalizowanych przy:
- ul. Piotrkowskiej 104,
- ul. Piotrkowskiej 110,
- ul. Politechniki 32,
- ul. Piłsudskiego 100,
- ul. Krzemienieckiej 2B,
- ul. Zachodniej 47
- elektronicznie:
- ePUAP
Dokumenty należy złożyć wraz z wnioskiem lub na wezwanie organu.
- Wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty lub odroczenie terminu zapłaty należności wraz z dokumentami potwierdzającymi trudną sytuację dłużnika
I. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą należy złożyć następujące dokumenty:
- Kopię wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
- Kopię zaświadczeń o nadaniu numeru REGON i numeru NIP
- Kopię zaświadczeń o wysokości pomocy de minimis otrzymanej w roku bieżącym i w poprzednich dwóch latach lub oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie lub oświadczenia o niekorzystaniu w tym okresie z pomocy de minimis
- Kopię rozliczeń podatkowych za 3 ostatnie lata podatkowe z poświadczeniem przyjęcia/wysłania do Urzędu Skarbowego
- Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym wraz ze stosownymi zaświadczeniami
II. W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej należy złożyć następujące dokumenty:
- Wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym wraz ze stosownymi zaświadczeniami:
- Kopię rozliczeń podatkowych za 2 ostatnie lata podatkowe z poświadczeniem przyjęcia/wysłania do Urzędu Skarbowego
- Kopię decyzji organu rentowego o przyznaniu dłużnikowi świadczenia
- Kopię zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy o statusie osoby bezrobotnej
- Kopię zaświadczenia o korzystaniu z pomocy świadczonej przez MOPS
- Inne dokumenty, które potwierdzałyby, że dłużnik znajduje się w trudnej sytuacji materialnej
III. W przypadku osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej należy dostarczyć:
- Kopię wypisu z KRS
- Kopię statutu/umowy
- Kopię zaświadczenia o nadaniu nr REGON
- Kopię zaświadczeń o wysokości pomocy de minimis otrzymanej w roku bieżącym i w poprzednich dwóch latach lub oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie lub oświadczenia o niekorzystaniu w tym okresie z pomocy de minimis
- Kopię sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości
- Informację na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku – do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunków zysków i strat)
- Wypełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
- uchwała Nr XLVII/1449/21 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 25 sierpnia 2021 r. Publikator: Dziennik Urzędowy Województwa Łódzkiego poz. 4232 z dnia 14 września 2021 r.
Brak
pocztą, osobiście w kancelarii, ePUAP podpisane elektroniczne