Wygaszanie trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa ustanowionego na rzecz jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej

Skrócony opis procedury

Procedura wygaszenia trwałego zarządu wszczynana jest na wniosek  państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Złóż wniosek i załączniki

    wskaż uzasadnienie wniosku

  • Krok 2

    Czekaj na informacje

    postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP

  • Krok 3

    Zapoznaj się z zebranym materiałem

    w Urzędzie (umów się na wizytę)

  • Krok 4

    Odbierz decyzję

    w Urzędzie (umów się na wizytę) lub pocztą

  • Krok 5

    Wystąp o uprawomocnienie się decyzji

    w Urzędzie (umów się na wizytę)

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy
  1. Postępowanie wszczyna się na wniosek. Brak terminu do złożenia wniosku.
  2. Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104
  3. Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, sprawująca trwały zarząd może zgłosić właściwemu organowi wniosek o wydanie decyzji o wygaśnięciu tego zarządu do całej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się dla niej zbędna.
  4. Złożenie wniosku powinno być poprzedzone uzyskaniem zgody organu nadzorującego jednostkę organizacyjną.
  5. Prezydent Miasta Łodzi wydaje decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu po uzyskaniu możliwości zagospodarowania nieruchomości, w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
  6. Wydanie nieruchomości następuje na podstawie protokołu zdawczo – odbiorczego. 
  7. Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Informacje uzupełniające
  • Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

18 miesięcy od dnia złożenia wniosku

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
pok. 347

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu

Opłaty

Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego. Opłaty wnosi się na numer rachunku bankowego, który jest podany w decyzji.

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Dysponowania Mieniem
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 104, pok. 347
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • elektronicznie:
    • ePUAP
Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty
  • Wniosek zawierający informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości, informacji o zasadności wniosku
  • Dokumenty potwierdzające stan prawny nieruchomości, zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Tryb odwoławczy

Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
Data wygenerowania:
11-11-2024 02:25:00