Aktualizacja opłat rocznych za trwały zarząd ustanowiony na nieruchomościach Skarbu Państwa
Skrócony opis procedury
Procedura aktualizacji opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu wszczynana jest z urzędu lub na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie. Ustalona w postepowaniu nowa opłata z tytułu trwałego zarządu obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja stała się ostateczna.
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informacje
postanowienia, zawiadomienia wysyłane są pocztą lub przez ePUAP
- Krok 3
Zapoznaj się z operatem
w Urzędzie (umów się na wizytę)
- Krok 4
Czekaj na decyzję
zawiadomienie o zebraniu materiałów do wydania decyzji
- Krok 5
Odbierz decyzję
w Urzędzie (umów się na wizytę) lub pocztą
- Krok 6
Wystąp o uprawomocnienie się decyzji
w Urzędzie (umów się na wizytę)
- Krok 7
Wnieś opłatę
opłatę należy wnieść do 31 marca każdego roku na konto wskazane w decyzji
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu
Szczegółowy opis procedury
- Postępowanie wszczyna się z urzędu lub na wniosek państwowej jednostki organizacyjnej posiadającej nieruchomość w trwałym zarządzie. Brak terminu do złożenia wniosku.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Wartość nieruchomości dla potrzeb ustalenia zaktualizowanej opłaty określa rzeczoznawca majątkowy w operacie szacunkowym sporządzonym na zlecenie Skarbu Państwa. Wysokość może być aktualizowana nie częściej niż raz w roku, jeżeli wartość nieruchomości ulegnie zmianie.
- Zaktualizowaną opłatę roczną ustala się według dotychczasowej stawki procentowej od wartości nieruchomości określonej na dzień aktualizacji opłaty.
- Nowa wysokość opłaty obowiązuje od 1 stycznia roku następującego po roku, w którym decyzja stała się ostateczna i powinna być wnoszona w terminie do 31 marca każdego roku kalendarzowego.
- Po zebraniu materiału dowodowego w toku postępowania – informacja do jednostki/Strony o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji – art. 10 Kpa.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której Stronie przysługuje prawo odwołania do Wojewody Łódzkiego.
Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
1 miesiąc - z powodu uzasadnionych przyczyn, może być wskazany nowy termin zakończenia postępowania lub jego zawieszenia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Zasobu i Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
pok. 347
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Na wizytę można umówić się telefonicznie: + 48 (42) 638- 43 -11
Opłaty
Opłata roczna z tytułu trwałego zarządu w zależności od przeznaczenia nieruchomości ustalana jest według stawki procentowej - od 0,1% do 1% - od wartości nieruchomości, określanej w operacie szacunkowym wykonanym przez rzeczoznawcę majątkowego.
Numery kont są obecnie nadawane indywidualnie i są podane w decyzji
Dokumenty
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, pok. 347
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami),
- elektronicznie:
- ePUAP
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Ewentualny wniosek jednostki zawierający informacje o położeniu i powierzchni nieruchomości, czasie trwania prawa trwałego zarządu, potwierdzone za zgodność z oryginałem dane techniczne budynku/budynków, ujęte w książce budowlanej lub projekcie budowlanym obiektu wraz z wyszczególnieniem nakładów poniesionych na wybudowanie budynków i innych urządzeń trwale związanych z gruntem, położonych na nieruchomości oddanej w trwały zarząd, od czasu ostatniej aktualizacji
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji.
lub zgłoś uwagi do zawiadomienia o wszczęciu postępowania