Wygaśnięcie trwałego zarządu do nieruchomości gminnej

Skrócony opis procedury

Procedura wygaszenia trwałego zarządu nieruchomości wszczynana jest na wniosek samorządowej jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej za zgodą Wydziału nadzorującego lub z urzędu, kiedy nieruchomość stała się zbędna dla jednostki.

Najważniejsze etapy realizacji procedury
  • Krok 1

    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Urzędzie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na informację

    o wszczęciu postepowania lub wezwanie do usunięcia braków

  • Krok 3

    Odbierz postanowienie

    otrzymasz postanowienie o wszczęciu postępowania

  • Krok 4

    Czekaj na informację

    otrzymasz informacje o zebraniu całości materiałów

  • Krok 5

    Umów się na wizytę

    jeśli chcesz zapoznać się z aktami sprawy

  • Krok 6

    Odbierz decyzję

    w Urzędzie lub pocztą

  • Krok 7

    Nie wnoś opłaty za kolejny rok

    opłat wniesionych w roku złożenia wniosku nie zwraca się

Przydatne informacje
  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość złożenia wniosku za pomocą poczty
  • wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy
  1. Postępowanie wszczyna się na wniosek gminnej jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej lub z urzędu. 
  2. Brak terminu do złożenia wniosku.
  3. Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
  4. Po zebraniu materiału dowodowego w toku postępowania - informacja do jednostki o możliwości zapoznania się z aktami sprawy i wypowiedzenia się przed wydaniem decyzji 
  5. Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której Stronie przysługuje prawo odwołania.
Informacje uzupełniające

Jednostkami uprawnionymi do złożenia wniosku o wygaśnięcie trwałego zarządu nieruchomości gminnych są samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Termin realizacji zgodny z KPA, a w przypadku wygaszenia trwałego zarządu na wniosek jednostki - 18 miesięcy od daty złożenia wniosku.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem 
Oddział Ograniczonych Praw Rzeczowych 
ul. Piotrkowska 104, p. 285

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Na wizytę należy umówić się telefonicznie pod nr tel. +48 (42) 638 42 82 lub +48 (42) 638 47 64

Opłaty

Wniosek nie podlega opłacie

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów
  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Wydział Zarządzania Kontaktami z Mieszkańcami
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: 
  • elektronicznie: 
    • ePUAP 
    • na adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów

Nie dotyczy

Wymagane dokumenty
  • Wniosek jednostki wraz ze zgodą organu nadzorującego jednostkę organizacyjną
druk do pobrania [42.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 609 ze zm.)
  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1940)
Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
Data wygenerowania:
20-04-2025 02:47:24