Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wpływ wniosku uprawnionej jednostki
- Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego.
- Analiza stanu prawnego nieruchomości:
- badanie księgi wieczystej
- sprawdzenie ewidencji gruntów – ewentualne wystąpienie o wypis i wyrys, jeżeli zachodzi konieczność sprostowania zapisów w księdze wieczystej
- wystąpienie do Wydziału prawnego, czy toczą się postępowania dotyczące nieruchomości obciążonej
- sprawdzenie, czy skierowano wniosek o zwrot nieruchomości
- wpisanie zastrzeżenia w bazie EMKA
- ewentualne wystąpienie do Oddział Regulowania Stanów Prawnych Nieruchomości z wnioskiem o podjęcie stosownych działań regulacyjnych
- Przeprowadzenie czynności wyjaśniających.
- czy jest zgoda organu nadzorującego
- czy jest informacja o znajdujących się na nieruchomości budynkach i ich powierzchni użytkowej
- Zlecenie wyceny nieruchomości
- Postanowienie o powołaniu rzeczoznawcy
- Postanowienie o wypłacie wynagrodzenia rzeczoznawcy
- Na każdym etapie – w razie konieczności przedłużenie terminu rozpoznania sprawy
- W razie konieczności wyjaśnienia zagadnienia wstępnego – zawieszenie postępowania
- Po zebraniu całości materiałów - informacja o możliwości zapoznania się z aktami sprawy
- Wydanie i uprawomocnienie decyzji administracyjnej
- Uzupełnienie bazy EMKA
Informacje uzupełniające
- Jednostkami uprawnionymi do złożenia wniosku o oddanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd są samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
- Trwały zarząd ustanawiany jest odpłatnie – odpłatność w formie opłat rocznych
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Termin realizacji zgodny z KPA.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ograniczonych Praw Rzeczowych
p.285
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Brak
Dokumenty
Wymagane dokumenty
- Statut jednostki
- Potwierdzone za zgodność z oryginałem dane techniczne charakteryzujące budynek, ujęte w książce budowlanej obiektu bądź projekcie budowlanym obiektu
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256, 695 ze zm.),
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 65, 284, 471 ze zm.),
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 poz. 713 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem