Oddawanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wpływ wniosku uprawnionej jednostki
  2. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego.
  3. Analiza stanu prawnego nieruchomości:
    • badanie księgi wieczystej
    • sprawdzenie ewidencji gruntów – ewentualne wystąpienie o wypis i wyrys, jeżeli zachodzi konieczność sprostowania zapisów w księdze wieczystej
    • wystąpienie do Wydziału prawnego, czy toczą się postępowania dotyczące nieruchomości obciążonej
    • sprawdzenie, czy skierowano wniosek o zwrot nieruchomości
    • wpisanie zastrzeżenia w bazie EMKA
    • ewentualne wystąpienie do Oddział Regulowania Stanów Prawnych Nieruchomości z wnioskiem o podjęcie stosownych działań regulacyjnych
  4. Przeprowadzenie czynności wyjaśniających.
    • czy jest zgoda organu nadzorującego
    • czy jest informacja o znajdujących się na nieruchomości budynkach i ich powierzchni użytkowej
  5. Zlecenie wyceny nieruchomości
  6. Postanowienie o powołaniu rzeczoznawcy
  7. Postanowienie o wypłacie wynagrodzenia rzeczoznawcy
  8. Na każdym etapie – w razie konieczności przedłużenie terminu rozpoznania sprawy
  9. W razie konieczności wyjaśnienia zagadnienia wstępnego – zawieszenie postępowania
  10. Po zebraniu całości materiałów - informacja o możliwości zapoznania się z aktami sprawy
  11. Wydanie i uprawomocnienie decyzji administracyjnej
  12. Uzupełnienie bazy EMKA

Informacje uzupełniające

  • Jednostkami uprawnionymi do złożenia wniosku o oddanie nieruchomości gminnych w trwały zarząd są samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
  • Trwały zarząd ustanawiany jest odpłatnie – odpłatność w formie opłat rocznych

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Termin realizacji zgodny z KPA.

Miejsce załatwienia

Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ograniczonych Praw Rzeczowych
p.285

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Opłaty

Brak

Dokumenty

Wymagane dokumenty

Wniosek jednostki [41.5 KB, .DOC] Pobierz Wniosek jednostki
  • Statut jednostki
  • Potwierdzone za zgodność z oryginałem dane techniczne charakteryzujące budynek, ujęte w książce budowlanej obiektu bądź projekcie budowlanym obiektu

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256, 695 ze zm.),
  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r. poz. 65, 284, 471 ze zm.),
  • ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 poz. 713 ze zm.).

Tryb odwoławczy

Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem