Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Postępowanie wszczyna się:
- na wniosek jednostki organizacyjnej o wygaszenie trwałego zarządu do całej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się dla niej zbędna. Brak terminu do złożenia wniosku;
- z urzędu gdy upłynął okres, na który został ustanowiony trwały zarząd lub nastąpiła likwidacja jednostki organizacyjnej sprawującej trwały zarząd nieruchomości.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104;
- Złożenie wniosku powinno być poprzedzone uzyskaniem zgody organu nadzorującego jednostkę organizacyjną;
- Wydanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu na wniosek jednostki organizacyjnej następuje po uzyskaniu możliwości zagospodarowania nieruchomości, w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku;
- Na każdym etapie – w razie konieczności przedłużenie terminu rozpoznania sprawy;
- Po zebraniu całości materiałów - informacja o możliwości zapoznania się z aktami sprawy;
- Wydanie i uprawomocnienie decyzji administracyjnej;
- Uzupełnienie bazy EMKA.
Informacje uzupełniające
Jednostkami uprawnionymi do złożenia wniosku o wygaśnięcie trwałego zarządu nieruchomości gminnych są samorządowe jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Termin realizacji zgodny z KPA, a w przypadku wygaszenia trwałego zarządu na wniosek jednostki - 18 miesięcy od daty złożenia wniosku.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Ograniczonych Praw Rzeczowych
ul. Piotrkowska 104, p. 285
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Brak
Dokumenty
Wymagane dokumenty
- Zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256, 695, ze zm.)
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r., poz. 65, 284, 471, ze zm.)
- ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem