Przenoszenie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu

Skrócony opis procedury

Decyzję o warunkach zabudowy można przenieść za zgodą strony, dla której została wydana na rzecz innej osoby, jeżeli przyjmuje ona wszystkie warunki zawarte w tej decyzji. 
Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane jej przeniesienie.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Wnieś opłatę

  • Krok 2

    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

  • Krok 3

    Odbierz decyzję

    w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje

  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
  • sprawa wymaga opłaty

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
  2. Wniosek o wydanie decyzji może podpisać pełnomocnik.
  3. Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie podmioty, między którymi ma być dokonane jej przeniesienie.
  4. Oświadczenia stron nie są składane pod odpowiedzialnością karną.
  5. Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

30 dni.

Miejsce załatwienia

Wydział Urbanistyki i Architektury,
Oddziały Urbanistyki II-V
ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź

Telefony do pracowników:

  • Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
  • Oddział Urbanistyki II- Polesie i Śródmieście +48 (42) 638 52 45
  • Oddział Urbanistyki III- Bałuty +48 (42) 638 57 44
  • Oddział Urbanistyki IV- Widzew +48 (42) 638 44 32
  • Oddział Urbanistyki V- Górna +48 (42) 638 44 32

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-54-40; +48 (42) 638-43-51

Pocztą elektroniczną: wuia [at] uml.lodz.pl (wuia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)

Opłaty

Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Decyzja o przeniesieniu decyzji o warunkach zabudowy 56,00 zł
 Pełnomocnictwo 17,00 zł

Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź 
      z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
  • osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
     
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
    • ul. Zachodnia 47
    • al. Piłsudskiego 100
    • ul. Al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy
druk do pobrania [52 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Zgoda strony na przeniesienie decyzji na rzecz, której decyzja została wydana
druk do pobrania [39.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Oświadczenie podmiotu, na którego rzecz jest przenoszona decyzja, o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w tej decyzji
druk do pobrania [41.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • W przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [27.28 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735),
  • ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2021 r., poz. 741.) – art. 63 ust. 5.

Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, zgodnie z pouczeniem zawartym w wydanej decyzji.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Urbanistyki i Architektury