Inicjatywa lokalna

Skrócony opis procedury

Inicjatywa lokalna to forma współpracy Miasta Łodzi z jego mieszkańcami w celu wspólnego realizowania zadań publicznych na rzecz łódzkiej społeczności.

Mieszkańcy zgłaszają pomysły i deklarują udział w ich realizacji, który może mieć formę pracy społecznej, wkładu rzeczowego i/lub finansowego.

Inicjatywa lokalna pozwala na realizację nawet najmniejszych działań wokół siebie, własnego podwórka.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek i załączniki

    w Urzędzie lub pocztą

  • Krok 2

    Dopracuj wniosek u Urzędem

  • Krok 3

    Podpisz umowę

    jeśli inicjatywa lokalna zostanie przyjęta do realizacji

  • Krok 4

    Realizuj działania zawarte we wniosku

Przydatne informacje

  • wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Wnioski w ramach inicjatywy lokalnej mogą składać mieszkańcy miasta Łodzi bezpośrednio, bądź za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  2. Wnioski są składane na formularzu, którego wzór został określony w zarządzeniu Prezydenta Miasta Łodzi. Dokumenty można dostarczyć (osobiście / listownie ) do Biura Aktywności Miejskiej, 90-003 Łódź, ul. Tuwima 10, pok. 303, III piętro, sekretariat Biura lub do Łódzkiego Centrum Kontaktu z Mieszkańcami, ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera.

Informacje uzupełniające

Prezydent Miasta Łodzi powołuje Zespół ds. rozpatrywania wniosków wsparcie inicjatyw lokalnych. Wnioski rozpatrzone pozytywie kierowane są do komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Łodzi lub miejskich jednostek organizacyjnych w celu podpisania umowy z Wnioskodawcami i przystąpienia do wspólnej realizacji zadania.

Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/dzialamy/inicjatywa-lokalna/?L=644

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Niezwłocznie.

Miejsce załatwienia

Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Budżetu Obywatelskiego i Inicjatyw Mieszkańców
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 204, II piętro
tel:+48 (42) 638-55-96, +48 (42) 638-40-93, +48 (42) 638-56-24, +48 (42) 638-47-80,  +48 (42) 638-44-53 

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Aktywności Miejskiej
      ul. Tuwima 10
      90-003 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Tuwima 10, pok. 303, III piętro, sekretariat Biura
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Formularz wniosku dotyczącego inicjatywy lokalnej
druk do pobrania [38.11 KB, .DOCX] Pobierz druk do pobrania

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [80.5 KB, .DOC] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. 2023 poz. 571 z późn. zm.)
  • uchwała Nr XCIV/1986/14 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 8 października 2014 r. w sprawie określenia trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego 2014 r. poz. 4118)
  • zarządzenie Nr 124/2024 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 23 stycznia 2024 r. w sprawie określenia szczegółowego trybu realizacji zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej oraz wzoru formularza wniosku o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej (z późn. zm.)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Aktywności Miejskiej