Skrócony opis procedury
Po otrzymaniu zawiadomienia od osoby fizycznej o wyrobach zawierających azbest Prezydent Miasta Łodzi przyjmie informację.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
Złóż informacje
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Informacja od osoby fizycznej o wyrobach zawierających azbest.
- Organ po analizie złożonej dokumentacji:
- sporządzi wezwanie, jeżeli złożona informacja nie będzie spełniała wymogów formalnych lub znajdą się w niej braki merytoryczne (w wezwaniu zostanie podany termin usunięcia braków),
- przyjmie informację,
- informację sporządza się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest.
Informacje uzupełniające
Przedkłada się w jednym egzemplarzu. Informację przedkłada się co roku do 31.01. do momentu usunięcia wyrobów zawierających azbest.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
do 30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Oddział Ocen Oddziaływania na Środowisko
92-326 Łódź, Al. Piłsudskiego 100
sekretariat pok. 42
pok. 68 tel. +48 (42) 638-47-08
pok. 69 tel. +48 (42) 638-47-09
pok. 73 tel. +48 (42) 638-47-56
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w Urzędzie nie wymaga wcześniejszego umawiania się.
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Opłata od złożonego dokumentu pełnomocnictwa | 17,00 zł |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
z adnotacją "za pełnomocnictwo".
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listowne:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
ul. Piłsudskiego 100
92-326 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piłsudskiego 100, urna lub pokój 27
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
- Informacja od osoby fizycznej o wyrobach zawierających azbest
- Pełnomocnictwo (jeżeli strona występuje przez pełnomocnika), przygotowane zgodnie z art. 33 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego
- Potwierdzenie wniesienia opłaty w przypadku działania przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
- art. 162 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska
- rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą