Skrócony opis procedury
Posiadacz zwierzęcia/rząt zaliczanego/ych do płazów, gadów lub ssaków należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa U.E. zobowiązany jest do zgłoszenia faktu nabycia/zbycia/zmiany danych do rejestru prowadzonego przez prezydenta/starostę właściwego według miejsca ich przetrzymywania lub prowadzenia hodowli.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek z wymaganymi dokumentami
- Krok 2
Czekaj na zaświadczenie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- zaświadczenie może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Posiadacz zwierzęcia/rząt zaliczanego/ych do płazów, gadów lub ssaków należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa U.E. zobowiązany jest do zgłoszenia faktu nabycia/zbycia/zmiany danych do rejestru prowadzonego przez prezydenta/starostę właściwego według miejsca ich przetrzymywania lub prowadzenia hodowli.
Sprawa może zostać załatwiona przez wnioskodawcę lub pełnomocnika:
- osobiście
- listem
- elektronicznie przez ePUAP
Informacje uzupełniające
- W przypadku braku wymaganych załączników wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
- Rejestr prowadzi prezydent/starosta właściwy według miejsca przetrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierząt. O zbyciu, śmierci zwierzęcia lub zmianie danych należy zawiadomić UMŁ w terminie 14 dni od daty zaistnienia zdarzenia.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc, a w sprawach skomplikowanych do 2-óch miesięcy - zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego. (W przypadku uzupełnień termin może ulec wydłużeniu).
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Zespół ds. Rolnictwa, Ochrony Zwierząt, Łowiectwa i Rybactwa
92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
pok. 57, 58
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Wpis do rejestru | 26,00 zł |
Zaświadczenie o zmianie danych | 17,00 zł |
Zaświadczenie o wykreśleniu z rejestru | 17,00 zł |
Opłata za pełnomocnictwo | 17,00 zł |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Podatkowy
ul. Sienkiewicza 61A, 90-009 Łódź
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym albo dowolnym banku.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
al. Piłsudskiego 100
92-326 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
al. Piłsudskiego 100
92-326 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
O nabyciu, zbyciu, śmierci zwierzęcia lub zmianie danych należy zawiadomić w terminie 14 dni od daty zaistnienia zdarzenia.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wpis do rejestru
- Dokument potwierdzający legalne pochodzenie zgłaszanych zwierząt (kopi: CITES, zaświadczenia PLW, świadectwa pochodzenia – oryginał do wglądu)
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
- Zgłoszenie dokonania zmian w danych rejestrowych / wykreślenia zwierząt
- Wniosek o wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian w danych rejestrowych / o wykreśleniu zwierząt
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. z 2021 r. poz. 735 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (t.j Dz.U. z 2021 poz. 1098),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1546 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy