Skrócony opis procedury
Wydawanie przedsiębiorcom zezwoleń na wyprzedaż detaliczną zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży o zawartości:
- do 4,5 % alkoholu oraz piwa,
- powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),
- powyżej 18% alkoholu.
Wniosek należy złożyć do organu, który wydał zezwolenie na obrót detaliczny napojami alkoholowymi.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Odbierz postanowienie
Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Krok 3
Wnieś opłatę za zezwolenie
opłata powinna być wniesiona najpóźniej dzień przed odbiorem zezwolenia
- Krok 4
Odbierz zezwolenie
na sprzedaż napojów alkoholowych lub decyzję w przedmiotowej sprawie
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku wraz z dokumentami pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- decyzja może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Udzielenie informacji klientom zainteresowanym wyprzedażą posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
- Przyjmowanie wniosku na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
- Prowadzenie postępowania w sprawie wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
- Wydawanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
Informacje uzupełniające
Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych można złożyć, jeżeli zezwolenie na sprzedaż detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych wygasło w wyniku:
- likwidacji punktu sprzedaży
- upływu terminu ważności zezwolenia
- zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży
- zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej
- niedopełnienia w terminach obowiązku złożenia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub dokonania opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Termin określony w zezwoleniu na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
1 miesiąc od dnia wszczęcia postępowania - sprawa wymagająca postępowania wyjaśniającego;
2 miesiące od dnia wszczęcia postępowania - sprawa szczególnie skomplikowana;
1 miesiąc od dnia otrzymania odwołania - w postępowaniu odwoławczym.
Miejsce załatwienia
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
93-590 Łódź, Al. Politechniki 32
pok. 217
e-mail: licencje.zezwolenia [at] uml.lodz.pl (licencje[dot]zezwolenia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-56-29
Na stronie: https://wizyty.uml.lodz.pl/
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych wynosi: |
|
| |
|
Z opłaty zwolnione są zakłady pracy chronionej, spełniające określone warunki.
Nr konta bankowego za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych:
Bank Pekao S.A. 81 1240 1037 1111 0011 0911 0999
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
Opłata skarbowa za udzielone pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł |
Nr konta bankowego do opłaty skarbowej:
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Promocji Zatrudnienia i Obsługi Działalności Gospodarczej
Oddział ds. Zezwoleń na Sprzedaż Napojów Alkoholowych
Al. Politechniki 32
93-590 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- Al. Politechniki 32
- elektronicznie:
- biznes.gov.pl
Termin składania dokumentów
Wniosek należy złożyć na co najmniej 1 miesiąc przed upływem terminu obowiązywania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych bądź planowanym terminem sprzedaży napojów alkoholowych.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
- Oświadczenie o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim
- Oświadczenie o wartości zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych
- Pełnomocnictwo – w przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
elektronicznie, w Urzędzie lub za pośrednictwem poczty