Uzgadnianie lokalizacji nowych obiektów i urządzeń obcych w pasie drogowym w drodze decyzji administracyjnej

Skrócony opis procedury

Sprawę wszczyna się na wystąpienie Inwestora (gestora sieci lub właściciela nieruchomości) lub pełnomocnika o uzgodnienie lokalizacji urządzenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym lub na działce, na której zlokalizowana jest droga wewnętrzna.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Zarządzie lub za pośrednictwem poczty

  • Krok 2

    Odbierz decyzję

    zostanie przekazana w sposób uzgodniony z nadawcą wniosku

Przydatne informacje

  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
  • możliwość złożenia wniosku online
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • decyzja może mieć formę elektroniczną
  • Ważne: Nie ma możliwości złożenia wnioski przez e-mail

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Uzgodnienie lokalizacji urządzenia infrastruktury technicznej w pasie drogowym następuje w drodze decyzji administracyjnej natomiast na działce, na której zlokalizowana jest droga wewnętrzna w drodze opinii.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

65 dni, a w odniesieniu do infrastruktury telekomunikacyjnej 45 dni

Miejsce załatwienia

Wydział Uzgodnień Infrastruktury Niedrogowej w Zarządzie Dróg i Transportu
90-002 Łódź, ul. Tuwima 36

Składanie wniosków - kancelaria, ul. Piotrkowska 171/173, ul. Tuwima 36 (parter, wejście z ulicy obok głównego wejścia)
Procesowanie w sprawie - pok. 3.4, 3.5, 3.11, 3.12, ul. Tuwima 36

Naczelnik Wydziału - pok. 3.12, ul. Tuwima 36
Zastępca Naczelnika - pok. 3.5, ul. Tuwima 36

Telefony:

+48 (42) 272-63-20
+48 (42) 638-49-70
+48 (42) 272-67-16
+48 (42) 272-64-90
+48 (42) 272-67-15

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefony:

  • +48 (42) 272-63-20
  • +48 (42) 638-49-70
  • +48 (42) 272-67-16
  • +48 (42) 272-64-90
  • +48 (42) 272-67-15
  • +48 (42) 638-48-86

Opłaty

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa lub gdy sprawa dotyczy działki, na której zlokalizowana jest droga wewnętrzna) 17,00 zł

Numer konta bankowego do opłaty skarbowej:

Bank Pekao S.A Oddział w Warszawie,

50 1240 1037 1111 0011 0925 0073, Urząd Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-004 Łódź

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Zarząd Dróg i Transportu
      ul. Tuwima 36
      90-002 Łódź
  • osobiście:
    • kancelaria Centrum Usług Wspólnych, ul. Piotrkowska 171/173, ul. Tuwima 36
  • elektronicznie:
    • ePUAP

Termin składania dokumentów

Co najmniej 65 dni przed terminem kiedy jest potrzebna zgoda (w odniesieniu do infrastruktury telekomunikacyjnej 45 dni).

Wymagane dokumenty

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację/przebudowę: urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, w pasie drogowym drogi publicznej/na terenie drogi wewnętrznej
druk do pobrania [96.5 KB, .DOC] Pobierz druk do pobrania
  • Mapa do celów projektowych lub lokalizacyjnych (2 egz.) w skali 1:500 z naniesionymi projektowanymi urządzeniami
  • Wypis z rejestru działalności gospodarczej lub wypis z KRS (nie dotyczy inwestorów indywidualnych)
  • Oryginał pełnomocnictwa lub uwierzytelniona przez notariusza kopia, jeżeli inwestor reprezentowany będzie w postępowaniu przez pełnomocnika
  • Dowód wpłaty opłaty skarbowej od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa w wysokości 17 zł
  • Projekt, jeśli inwestor występuje o jego uzgodnienie

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000)
  • ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1376 ze zm.)

Tryb odwoławczy

wg Kodeksu postępowania administracyjnego

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Dróg i Transportu
Komórka
Wydział Uzgodnień Infrastruktury Niedrogowej