Skrócony opis procedury
Osoba zamierzająca prowadzić hodowlę lub utrzymywać charty rasowe lub ich mieszańce, jest zobowiązana złożyć wniosek i otrzymać stosowne zezwolenie. Po dokonaniu oględzin w miejscu zamierzonej hodowli/utrzymywania chartów lub ich mieszańców, starosta weryfikuje warunki bytowe zwierząt i na tej podstawie wydaje zezwolenie bądź odmawia wydania zezwolenia. Powyższe zasady stosuje się odpowiednio do cofnięcia ww. zezwolenia.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek z wymaganymi dokumentami
- Krok 2
Czekaj na wyznaczenie terminu oględzin
- Krok 3
Czekaj na decyzję
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w urzędzie nie wymaga umówienia się
- zezwolenie może mieć formę elektroniczną
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Osoba zamierzająca prowadzić hodowlę lub utrzymywać charty rasowe lub ich mieszańce, jest zobowiązana złożyć wniosek i otrzymać stosowne zezwolenie. Po dokonaniu oględzin w miejscu zamierzonej hodowli/utrzymywania chartów lub ich mieszańców, starosta weryfikuje warunki bytowe zwierząt i na tej podstawie wydaje zezwolenie bądź odmawia wydania zezwolenia. Powyższe zasady stosuje się odpowiednio do cofnięcia ww. zezwolenia.
W przypadku niespełnienia wymagań co do warunków utrzymywania chartów lub ich mieszańców, starosta może wydać decyzję o cofnięciu zezwolenia.
Decyzje administracyjne, określone powyżej, wydaje starosta właściwy ze względu na miejsce prowadzenia hodowli lub utrzymywania psów.
Wnioskodawca może złożyć dokumenty osobiście, listownie lub elektronicznie (ePUAP).
Informacje uzupełniające
W przypadku braku wymaganych załączników wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni
Miejsce załatwienia
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Zespół ds. Rolnictwa, Ochrony Zwierząt, Łowiectwa i Rybactwa
92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
pok. 57, 58
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
opłata skarbowa | 82,00 zł |
Rachunek bankowy, na który należy dokonywać wpłat z tytułu opłaty skarbowej:
(tytuł wpłaty powinien precyzyjnie wskazywać sprawę, której dotyczy)
Urząd Miasta Łodzi Wydział Finansowy
Bank Pekao S.A. 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Wpłat można dokonać przelewem lub osobiście w każdym urzędzie pocztowym albo dowolnym banku.
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
al. Piłsudskiego 100
92-326 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- al. Piłsudskiego 100, urna
- elektronicznie:
- ePUAP
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie zezwolenia na hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej
- Rodowód/metryka, informacja o źródle pochodzenia w przypadku mieszańców.
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie
- rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie warunków i sposobu hodowania i utrzymywania chartów rasowych oraz ich mieszańców
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Od wydanej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi (ul. Piotrkowska 86, 90-103 Łódź), złożone za pośrednictwem Dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Łodzi, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
oględziny mają na celu sprawdzenie warunków bytowych zwierzęcia/zwierząt