Skrócony opis procedury
Każdy właściciel (współwłaściciel) pojazdu zarejestrowanego czasowo jest obowiązany odebrać decyzję o rejestracji pojazdu i dowód rejestracyjny (dokonać wymiany pozwolenia czasowego lub dotychczasowego dowodu rejestracyjnego na dowód rejestracyjny) w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o rejestrację pojazdu. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni. Termin ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu. Po upływie terminu czasowej rejestracji tablice rejestracyjne zwraca się do organu, który je wydał.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1Zarezerwuj wizytę
- Krok 2Złóż pozwolenie czasowe
potwierdź wizytę w biletomacie, nie później niż 10 minut przed wizytą
Przydatne informacje
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika,
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się,
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa.
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Wnioski mieszkańców w sprawach z zakresu wymiany pozwolenia czasowego lub dotychczasowego dowodu rejestracyjnego na dowód rejestracyjny rozpatrywane są w Oddziale Rejestracji Pojazdów Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji, ul. Smugowa 26a i 30/32 w dniu przybycia do Wydziału, z zastrzeżeniem, że zostaną złożone najpóźniej w poniedziałek, środa-piątek do godziny, 15.50 a we wtorek do godziny 16.50.
- Dla wizyt rezerwowanych w poszczególnych grupach spraw, w wybranym dniu, należy pobrać bilet wybierając przycisk "Rezerwacja internetowa", następnie podać kod rezerwacji na monitorze dotykowym automatu biletowego. Dla wszystkich grup spraw nieodebranie biletu przed zaplanowaną godziną powoduje anulowanie rezerwacji.
- W przypadku stwierdzenia w dokumentach braków lub nieprawidłowości, rozpatrzenie sprawy nastąpi dopiero po uzupełnieniu braków lub usunięciu nieprawidłowości oraz wyznaczeniu nowego terminu poprzez umówienie wizyty przez Internet.
Informacje uzupełniające
- W przypadku działania przez pełnomocnika, pełnomocnik winien przedłożyć również pisemne pełnomocnictwo oraz swój dowód osobisty.
- Status wytwarzanego dowodu rejestracyjnego można sprawdzić na stronie Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych SA.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
W dniu przybycia do urzędu.
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Rejestracji Pojazdów
91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Wizyta w urzędzie wymaga umówienia się za pośrednictwem strony internetowej do umawiania wizyt - sprawy grupy „E”
Opłaty
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
pełnomocnictwo (opłata nie dotyczy, gdy pełnomocnikiem jest wstępny, zstępny, rodzeństwo, jednostka budżetowa lub samorządowa) | 17 zł (opłata skarbowa) |
Opłata skarbowa wnoszona jest na konto Bank Pekao S.A. nr 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073 - ze wskazaniem numeru sprawy lub cechy identyfikacyjnej pojazdu
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32
Wymagane dokumenty
- Pozwolenie czasowe lub dotychczasowy dowód rejestracyjny.
- Pisemne upoważnienie w przypadku działania przez pełnomocnika oraz dokument potwierdzający tożsamość.
- Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym, jeżeli jest wymagane (np. upłynął termin następnego badania technicznego w czasie obowiązywania pozwolenia czasowego).
- Dokument potwierdzający zawarcie obowiązkowego ubezpieczenia OC do wglądu (dotyczy pojazdów nowych i sprowadzonych z zagranicy rejestrowanych po raz pierwszy).
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym,
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników,
- rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach,
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach.
Tryb odwoławczy
Odwołanie, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, do organu drugiej instancji, tj. Samorządowego Kolegium Odwoławczego, Łódź ul. Piotrkowska 86, za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji.
rezerwując wybierz sprawy grupy „E”