Skrócony opis procedury
Prawo nieodpłatnego użytkowania nieruchomości Skarbu Państwa może nastąpić na rzecz jednostek samorządu terytorialnego oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informację
opublikowany wykaz nieruchomości przeznaczonej do oddania w użytkowanie
- Krok 3
Podpisz umowę
po przygotowaniu i podpisaniu protokołu uzgodnień między SP i wnioskodawcą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- wpłynięcie wniosku o oddanie nieruchomości Skarbu Państwa w nieodpłatne użytkowanie,
- analiza stanu prawnego nieruchomości z punktu widzenia możliwości obciążenia nieruchomości Skarbu Państwa nieodpłatnym użytkowaniem (wykluczenie obowiązku zwrotu nieruchomości wywłaszczonej na rzecz dawnych właścicieli, wykluczenie istnienia postępowań administracyjnych i sądowych dotyczących tytułu własności Skarbu Państwa),
- wystąpienie do merytorycznie właściwych Wydziałów UMŁ i jednostek o wydanie opinii dotyczących możliwości obciążenia nieruchomości nieodpłatnym użytkowaniem (istnienia przeciwwskazań), z punktu widzenia zadań realizowanych przez te jednostki i zamierzeń inwestycyjnych Miasta,
- po uzyskaniu pozytywnych opinii – zlecenie sporządzenia operatu szacunkowego określającego wartość nieruchomości SP,
- wystąpienie do Wojewody Łódzkiego o wyrażenie zgody na odstąpienie od przetargowego trybu zawarcia umowy nieodpłatnego użytkowania,
- po uzyskaniu zarządzenia Wojewody wyrażającego zgodę, sporządzenie i podanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do oddania w użytkowanie (wywieszenie wykazu na okres 21 dni),
- po okresie publikacji wykazu, przygotowanie i podpisanie pomiędzy SP i wnioskodawcą, protokołu z rokowań, stanowiącego podstawę do zawarcia umowy o oddanie nieruchomości w nieodpłatne użytkowanie w formie aktu notarialnego,
- zawarcie umowy w formie aktu notarialnego
Informacje uzupełniające
- Procedura dotyczy nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa.
- Postępowanie wszczynane na wniosek zainteresowanego podmiotu.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
do 3 miesięcy
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
90-926 Łódź, ul. Piotrkowska 104
III piętro, pok. 351
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
wizyta w Urzędzie wymaga umówienia się telefonicznie na numer wskazany w zawiadomieniu
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Wydział Dysponowania Mieniem
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104, pok. 351
- ul Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
- na adres do doręczeń elektronicznych AEPL-43653-25073-RDRVC-22
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
- Wniosek wraz z uzasadnieniem uprawnionej jednostki o oddanie nieruchomości Skarbu Państwa w nieodpłatne użytkowanie
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 13 ust. 1, art. 35 ust. 1 i ust. 2 i art. 37 ust. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej
Tryb odwoławczy
Brak
Realizatorzy
Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Dysponowania Mieniem
elektronicznie, w urzędzie lub pocztą