Skrócony opis procedury
Wniosek o odszkodowanie za naniesienia roślinne i budowlane może złożyć ich właściciel lub jego spadkobierca. Wniosek o odszkodowanie za prawo do działki może złożyć tylko osoba której to prawo przysługiwało. Ustalenie odszkodowań następuje w drodze decyzji administracyjnej. W toku postępowania na podstawie wyceny sporządzonej przez rzeczoznawcę majątkowego ustalana jest wartość naniesień i prawa do działki.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż dokumenty
- Krok 2
Czekaj
na decyzję lub pisemną informację o statusie sprawy
- Krok 3
Odbierz decyzję
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
- decyzja może mieć formę elektroniczną
- sprawa nie wymaga opłat
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Procedura na wniosek lub z urzędu. O odszkodowanie za naniesienia może wystąpić były właściciel lub jego spadkobierca legitymujący się prawomocnym postanowieniem sądu o nabyciu spadku lub zarejestrowanym aktem poświadczenia dziedziczenia. O odszkodowanie za prawo do działki może wystąpić wyłącznie osoba, której to prawo przysługiwało. Brak terminu do złożenia wniosku.
- Adresat - wniosek należy kierować do Prezydenta Miasta Łodzi wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej za pośrednictwem Wydziału Dysponowania Mieniem przy ul. Piotrkowskiej 104.
- Po wszczęciu postępowania gromadzony jest materiał dowodowy pozwalający na rozstrzygnięcie sprawy.
- Forma dokumentu, który kończy procedurę - decyzja, od której wnioskodawcy przysługuje prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Łodzi.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Dwa miesiące od daty wszczęcia postępowania z możliwością przedłużenia stosownie do przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego.
Miejsce załatwienia
Wydział Dysponowania Mieniem
Oddział Wywłaszczeń i Zwrotów Nieruchomości
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-45-85
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Piotrkowska 104 – Kancelaria Główna
- ul. Piotrkowska 110 – wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku. Ewentualny termin składania dokumentów na wezwanie Urzędu zostanie określony w bieżącej korespondencji.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o odszkodowanie z inwentaryzacją naniesień i decyzją o przyznaniu prawa do działki w ROD.
- Pełnomocnictwo - w przypadku wystąpienia z wnioskiem przez pełnomocnika
- Postanowienie sądu o nabyciu spadku lub zarejestrowany akt poświadczenia dziedziczenia w przypadku wystąpienia przez spadkobiercę byłego właściciela naniesień
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- ustawa z dnia 13 grudnia 2013 r. o Rodzinnych ogrodach działkowych
Tryb odwoławczy
Od decyzji wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi.
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą