Skrócony opis procedury
Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której pracownicy administracji publicznej mają dostęp do Twojego aktualnego numeru telefonu komórkowego oraz adresu e-mail.
Jeżeli przekażesz dane do Rejestru Danych Kontaktowych zostaniesz powiadomiona/y np. o dokumentach gotowych do odbioru.
Pamiętaj, dostęp do Twoich danych ma tylko administracja publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne. Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
Złóż wniosek
Przydatne informacje
przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Przekazanie danych do RDK jest całkowicie dobrowolne i bezpłatne. Swoje aktualne dane kontaktowe – numer telefonu lub adres e-mail lub oba do RDK może przekazać każda osoba pełnoletnia.
- Dane w RDK można w każdej chwili zmienić lub całkowicie usunąć. Do RDK mają dostęp wyłącznie uprawnieni i przeszkoleni urzędnicy.
- Dane do RDK można przekazać na dwa sposoby: osobiście w siedzibie organu dowolnej gminy lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Dane w RDK można w każdej chwili zmienić lub je usunąć.
Informacje uzupełniające
Dane do Rejestru Danych Kontaktowych możesz przekazać także w trakcie realizacji innych spraw urzędowych , np. podczas składania wniosku o wydanie dowodu osobistego, przy realizacji obowiązku meldunkowego, czy zastrzegając numer PESEL.
Niezbędne do przekazania danych kontaktowych jest posiadanie urządzenia, na które za pośrednictwem SMS-a lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Niezwłocznie
Miejsce załatwienia
Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji
Oddział Dowodów Osobistych i Ewidencji Ludności
- 91-433 Łódź, ul. Smugowa 26a i 30/32
- 92-326 Łódź, al. Piłsudskiego 100
- 94-030 Łódź, ul. Krzemieniecka 2B
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Złożenie wniosku nie wymaga wcześniejszego umawiania wizyty w urzędzie.
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- ul. Smugowa 26a i 30/32, I piętro
- al. Piłsudskiego 100, parter, sala obsługi
- ul. Krzemieniecka 2B parter, sala obsługi
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Wnioski można składać w ciągu całego roku.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony i podpisany wniosek o przekazanie danych do rejestru danych kontaktowych / o aktualizację danych w rejestrze danych kontaktowych / o usunięcie danych z rejestru danych kontaktowych:
Usługa elektroniczna umożliwiająca samodzielne przekazanie danych do Rejestru Danych Kontaktowych:
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne
- rozporządzenie Ministra Spraw Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych
Tryb odwoławczy
Brak
elektronicznie lub w Urzędzie