Skrócony opis procedury
Zgłoszenia wymaga rozbiórka budynków i budowli o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości, za wyjątkiem tych wpisanych do rejestru zabytków lub objętych ochroną konserwatorską.
W przypadku gdy organ po upływie 21 dni od zgłoszenia nie wyda decyzji o sprzeciwie, można rozpocząć roboty rozbiórkowe.
Roboty zabezpieczające i rozbiórkowe można rozpocząć przed dokonaniem zgłoszenia rozbiórki, jeżeli mają one na celu usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia. Rozpoczęcie takich robót nie zwalnia od obowiązku bezzwłocznego dokonania zgłoszenia.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Wnieś opłatę
- Krok 2Złóż wniosek i załączniki
elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą
- Krok 3
Odbierz zaświadczenie lub decyzję
w Urzędzie lub pocztą
Przydatne informacje
- możliwość złożenia wniosku online
- możliwość przesłania wniosku pocztą
- sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika
- wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
- Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika
Informacje uzupełniające
Postępowanie może zakończyć się:
- brakiem sprzeciwu ze strony Organu rozpatrującego zgłoszenie w postaci „milczącej zgody” lub wydania zaświadczenia o braku sprzeciwu
- wniesieniem sprzeciwu przez Organ rozpatrujący w postaci wydania decyzji o sprzeciwie
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
21 dni.
Miejsce załatwienia
Wydział Urbanistyki i Architektury
Oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V
ul. Al. Kościuszki 59/61, 90-514 Łódź
Telefony do pracowników:
- Sekretariat WUiA +48 (42) 638 54 40
- Sekretariat WUiA - oddziały Architektoniczno – Budowlane I-V +48 (42) 638 43 51
- Oddział Architektoniczno – Budowlany I - Śródmieście +48 (42) 272 61 69
- Oddział Architektoniczno – Budowlany II - Bałuty +48 (42) 638 43 86
- Oddział Architektoniczno – Budowlany III - Widzew +48 (42) 638 52 48
- Oddział Architektoniczno – Budowlany IV - Górna +48 (42) 272 63 49
- Oddział Architektoniczno – Budowlany V - Polesie +48 (42) 272 63 97
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Telefonicznie: +48 (42) 638-54-40; +48 (42) 638-43-51
Pocztą elektroniczną: wuia [at] uml.lodz.pl (wuia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
Opłaty
Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:
Rodzaj opłaty | Wysokość opłaty |
---|---|
Pełnomocnictwo | 17,00 zł |
Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie
- Urząd Miasta Łodzi
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź
z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
- ul. Piotrkowska 104, budynek B
- ul. Zachodnia 47
- al. Piłsudskiego 100
- ul. Al. Politechniki 32
- ul. Krzemieniecka 2B
- elektronicznie:
- e-budownictwo
Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie rozbiórki
- Zgoda właściciela obiektu lub jej kopia (zgody nie dołącza się gdy, gdy inwestor jest właścicielem obiektu budowlanego)
- W przypadkach konieczności ochrony bezpieczeństwa ludzi lub mienia istnieje wymóg przedstawienia danych o obiekcie budowlanym lub dotyczących prowadzenia robót rozbiórkowych
- W przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo
- Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej, jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Pozostałe dokumenty
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 07 lipca 1994 – Prawo budowlane
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej
Tryb odwoławczy
Jedynie w przypadku wydania decyzji o sprzeciwie - Wojewoda Łódzki za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania ewentualnej decyzji o sprzeciwie.
jeśli działasz przez pełnomocnika