Skrócony opis procedury
Udzielanie informacji o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Miasta Łodzi.
Informacje udzielane są każdemu, kto wyrazi potrzebę uzyskania takiej informacji.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek
- Krok 2
Czekaj na odpowiedź
Przydatne informacje
- możliwość wysłania zapytania online (mail)
- sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
- możliwość wystąpienia o informację drogą pocztową
- sprawa nie wymaga opłat
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
Udzielane są informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi (stowarzyszeniach, fundacjach, związkach stowarzyszeń, terenowych jednostkach organizacyjnych stowarzyszeń). Wszystkie podmioty (organizacje, instytucje, osoby prywatne) zainteresowane uzyskaniem informacji adresowych o organizacjach pozarządowych, mających siedzibę na terenie Łodzi, mogą zgłaszać zapytania o dane teleadresowe. Możliwe jest uzyskanie informacji w dwóch trybach:
- Zainteresowany samodzielnie uzyskuje informacje na stronie internetowej UMŁ poprzez odesłanie do oficjalnej strony Krajowego Rejestru Sądowego >>>,
- Zainteresowany zgłasza na piśmie lub drogą elektroniczną (mail) wniosek o udzielenie informacji teleadresowej nt. organizacji pozarządowej – po sprawdzeniu w bazie danych o organizacjach pozarządowych, zainteresowany uzyskuje na piśmie lub elektronicznie potrzebne informacje.
Informacje uzupełniające
Informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi udzielane są na podstawie danych, które zostały przekazane przez organizacje pozarządowe i Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego. Z tego powodu Urząd Miasta Łodzi nie ma wpływu na aktualność tych danych.
Od 1 stycznia 2007 r. działa elektroniczny dostęp do Krajowego Rejestru Sądowego - Wyszukiwarka podmiotów zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym >>>
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Nie dotyczy
Miejsce załatwienia
Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115 i 116, I piętro
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Aktywności Miejskiej
ul. Tuwima 10
90-003 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Tuwima 10 pok. 115 i 116 I p
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
- pocztą elektroniczną: biuro.aktywnosci [at] uml.lodz.pl (biuro[dot]aktywnosci[at]uml[dot]lodz[dot]pl)
- telefonicznie: +48 (42) 638-52-61; +48 (42) 638-46-99; +48 (42) 638-46-01; +48 (42) 638-46-10; +48 (42) 638-46-41.
Termin składania dokumentów
Zapytania można zgłaszać w ciągu całego roku
Wymagane dokumenty
- Wniosek
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.)
- art. 4 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)
- ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
- art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2023 r. poz. 166)
Tryb odwoławczy
Brak
w Urzędzie, telefonicznie, pocztą lub mailem