Informacja o organizacjach pozarządowych

Skrócony opis procedury

Udzielanie informacji o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Miasta Łodzi.

Informacje udzielane są każdemu, kto wyrazi potrzebę uzyskania takiej informacji.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Złóż wniosek

    w Urzędzie, telefonicznie, pocztą lub mailem

  • Krok 2

    Czekaj na odpowiedź

Przydatne informacje

  • możliwość wysłania zapytania online (mail)
  • sprawa możliwa do załatwienia przez telefon
  • możliwość wystąpienia o informację drogą pocztową
  • sprawa nie wymaga opłat
  • wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

Udzielane są informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi (stowarzyszeniach, fundacjach, związkach stowarzyszeń, terenowych jednostkach organizacyjnych stowarzyszeń). Wszystkie podmioty (organizacje, instytucje, osoby prywatne) zainteresowane uzyskaniem informacji adresowych o organizacjach pozarządowych, mających siedzibę na terenie Łodzi, mogą zgłaszać zapytania o dane teleadresowe. Możliwe jest uzyskanie informacji w dwóch trybach:

  1. Zainteresowany samodzielnie uzyskuje informacje na stronie internetowej UMŁ poprzez odesłanie do oficjalnej strony Krajowego Rejestru Sądowego >>>,
  2. Zainteresowany zgłasza na piśmie lub drogą elektroniczną (mail) wniosek o udzielenie informacji teleadresowej nt. organizacji pozarządowej – po sprawdzeniu w bazie danych o organizacjach pozarządowych, zainteresowany uzyskuje na piśmie lub elektronicznie potrzebne informacje.

Informacje uzupełniające

Informacje o organizacjach pozarządowych mających siedzibę na terenie Łodzi udzielane są na podstawie danych, które zostały przekazane przez organizacje pozarządowe i Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego. Z tego powodu Urząd Miasta Łodzi nie ma wpływu na aktualność tych danych.

Od 1 stycznia 2007 r. działa elektroniczny dostęp do Krajowego Rejestru Sądowego - Wyszukiwarka podmiotów zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym >>>

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Nie dotyczy

Miejsce załatwienia

Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115 i 116, I piętro

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Brak

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      Biuro Aktywności Miejskiej
      ul. Tuwima 10
      90-003 Łódź
  • osobiście:
    • ul. Tuwima 10 pok. 115 i 116 I p
    • ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
  • pocztą elektroniczną: biuro.aktywnosci [at] uml.lodz.pl (biuro[dot]aktywnosci[at]uml[dot]lodz[dot]pl) 
  • telefonicznie: +48 (42) 638-52-61; +48 (42) 638-46-99; +48 (42) 638-46-01; +48 (42) 638-46-10; +48 (42) 638-46-41.

Termin składania dokumentów

Zapytania można zgłaszać w ciągu całego roku

Wymagane dokumenty

  • Wniosek

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • art. 7 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.)
  • art. 4 ust. 1 pkt 22 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2024 r. poz. 107)
  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
  • art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz. U. z 2023 r. poz. 166)

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Biuro Aktywności Miejskiej