Skrócony opis procedury
Procedura dotyczy wpisu zmian w ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzonej przez Prezydenta Miasta Łodzi. Wpis dokonywany jest na podstawie prawidłowo wypełnionego i podpisanego wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. Wniosek powinien być podpisany i złożony przez Przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenia zwykłe albo Zarząd (w zależności od tego jaki organ władz funkcjonuje w stowarzyszeniu zwykłym). Wniosek należy złożyć w przypadku każdej zmiany, która ma wpływ na zapisy zamieszczone w ewidencji.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj na informację
potwierdzenia są wysyłane pocztą
Przydatne informacje
- przed złożeniem dokumentów skontaktuj się z komórką merytoryczną Urzędu
- możliwość przesłania mailem projektów dokumentów w celu weryfikacji ich poprawności
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
- możliwość przesłania dokumentów pocztą
- wizyta w Urzędzie nie wymaga umówienia się
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- W terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, stowarzyszenie zwykłe zobowiązane jest złożyć organowi nadzorującemu wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych dotyczących:
- nazwy stowarzyszenia zwykłego, jego celu lub celów, terenu i środków działania oraz adresu siedziby,
- imienia i nazwiska przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz sposobu reprezentowania stowarzyszenia zwykłego przez zarząd, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
- imienia i nazwiska członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ,
- regulaminu,
- posiadania statusu organizacji pożytku publicznego,
- przekształcenia lub rozwiązania stowarzyszenia zwykłego,
- imienia i nazwiska likwidatora stowarzyszenia zwykłego,
Załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany.
- Stowarzyszenie zwykłe jest także zobowiązane informować organ nadzorujący o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ (zgodnie z art. 40b ust. 3 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
Informacje uzupełniające
Szczegółowe informacje można również znaleźć na stronie internetowej Urzędu Miasta Łodzi pod adresem: https://uml.lodz.pl/decydujemy/wspieramy/ngo/uzyteczne-dla-ngo/ (w zakładce stowarzyszenia zwykłe).
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
- do 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis zmian,
- do 7 dni od dnia uzupełnienia wniosku w sytuacji, gdy wniosek o wpis zmian zawierał braki i organ nadzorujący wezwał do ich uzupełnienia (jeżeli nie został przez organ nadzorujący złożony wniosek określony w rozdziale 3 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
Miejsce załatwienia
Biuro Aktywności Miejskiej
Oddział ds. Organizacji Pozarządowych i Wolontariatu
90-003 Łódź, ul. Tuwima 10
pok. 115, I piętro
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Urząd Miasta Łodzi
Biuro Aktywności Miejskiej
ul. Tuwima 10
90-003 Łódź
- Urząd Miasta Łodzi
- osobiście:
- ul. Tuwima 10, pok. 115, I p.
- ul. Piotrkowska 110, wejście od Pasażu Schillera (Łódzkie Centrum Kontaktu z Mieszkańcami)
Termin składania dokumentów
W terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, stowarzyszenie zwykłe zobowiązane jest złożyć organowi nadzorującemu wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zamieszczenie w ewidencji stowarzyszeń zwykłych zmienionych danych
Pozostałe dokumenty
- Dokumenty stanowiące podstawy zmiany: protokoły oraz listy obecności z posiedzeń organów władz stowarzyszenia zwykłego podczas których dokonano zmian wraz z uchwałami w tym zakresie (np. uchwała o wyborze przedstawiciela wraz z protokołem i listą obecności ze Zgromadzenia Członków na którym podjęto tę uchwałę)
- Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 40b ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261)
- rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów (Dz. U. poz. 644)
Tryb odwoławczy
W przypadku niedokonania przez organ nadzorujący wpisu zmian do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku lub uzupełnienia jego braków i niezłożenia wniosku, o którym mowa w rozdziale 3 ustawy Prawo o stowarzyszeniach, przedstawicielowi reprezentującemu stowarzyszenie zwykłe albo zarządowi przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.
w Urzędzie lub pocztą