Zgłaszanie budowy lub przebudowy wolnostojących parterowych budynków stacji transformatorowych i kontenerowych stacji transformatorowych do 35 m².

Skrócony opis procedury

Jeżeli Urząd w terminie 21 dni od dnia doręczenia wniosku zgłoszenia nie wyda decyzji o sprzeciwie, to po upływie 21 dni od zgłoszenia można rozpocząć roboty budowlane.

W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Wnieś opłatę

    dotyczy tylko przypadków działania przez pełnomocnika

  • Krok 2
    Złóż wniosek i załączniki

    elektronicznie, w Urzędzie lub pocztą

  • Krok 3

    Odbierz zaświadczenie lub decyzję

    w Urzędzie lub pocztą

Przydatne informacje

  • możliwość złożenia wniosku online
  • możliwość przesłania wniosku pocztą
  • wizyta w urzędzie wymaga umówienia się
  • sprawa nie wymaga opłat, za wyjątkiem pełnomocnictwa
  • sprawa możliwa do załatwienia przez pełnomocnika

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

  1. Złożenie wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (osobiście, za pośrednictwem operatora pocztowego lub za pośrednictwem adresu elektronicznego).
  2. Sprawę można załatwić osobiście lub przez pełnomocnika,

Informacje uzupełniające

  • Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych (min. 21 dni). Właściwy organ, w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw. Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
  • W przypadku gdy organ nie wniósł sprzeciwu, projekt budowlany dotyczący budowy, podlega ostemplowaniu. Organ dokonuje ostemplowania niezwłocznie po upływie terminu na wniesienie sprzeciwu.
  • W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót budowlanych przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

21 dni.

Miejsce załatwienia

Wydział Urbanistyki i Architektury
Oddział Infrastruktury
ul. Piotrkowska 104
90-926 Łódź

Telefony do pracowników:

  • Sekretariat WUiA +48 (42) 638-54-40
  • Oddział Infrastruktury +48 (42) 638 43 64

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Telefonicznie: +48 (42) 638-54-40; +48 (42) 638-43-51

Pocztą elektroniczną: wuia [at] uml.lodz.pl (wuia[at]uml[dot]lodz[dot]pl)

Opłaty

Zgodnie z załącznikiem do ustawy o opłacie skarbowej:

Rodzaj opłatyWysokość opłaty
Pełnomocnictwo17,00 zł.

Nr konta 50 1240 1037 1111 0011 0925 0073

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • listownie:
    • Urząd Miasta Łodzi
      ul. Piotrkowska 104
      90-926 Łódź 
      z dopiskiem: Wydział Urbanistyki i Architektury
  • osobiście - w jednym z punktów kancelaryjnych:
    • ul. Piotrkowska 104, budynek B
    • ul. Zachodnia 47
    • al. Piłsudskiego 100
    • ul. Al. Politechniki 32
    • ul. Krzemieniecka 2B
  • elektronicznie:
    • e- budownictwo

Termin składania dokumentów

Wnioski można składać w ciągu całego roku.

Wymagane dokumenty

  • Wniosek zgłoszenia
druk do pobrania [183.05 KB, .PDF] Pobierz druk do pobrania
  • W postaci papierowej - trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, potwierdzającym wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego
  • w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na danym terenie - decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub jej kopię
  • Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
druk do pobrania [43.9 KB, .PDF] Pobierz druk do pobrania
  • W przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty skarbowej, jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Pozostałe dokumenty

  • Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
klauzula informacyjna do pobrania [25.85 KB, .DOCX] Pobierz klauzula informacyjna do pobrania

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
  • ustawa z dnia 07 lipca 1994 – Prawo budowlane
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej 

Tryb odwoławczy

Jedynie w przypadku wydania decyzji o sprzeciwie - Wojewoda Łódzki za pośrednictwem, działającego z upoważnienia Prezydenta Miasta Łodzi, Dyrektora Wydziału Urbanistyki i Architektury w terminie 14 dni od daty otrzymania ewentualnej decyzji o sprzeciwie.

Realizatorzy

Jednostka
Urząd Miasta Łodzi
Komórka
Wydział Urbanistyki i Architektury