Skrócony opis procedury
Procedura obejmuje czynności zmierzające do wydania decyzji administracyjnej (kpa) na zasadach określonych w ustawie o lasach. W niej ustalone są zadania dla lasu, w zakresie jego pielęgnacji. Procedura dostępna dla właścicieli lasów niepaństwowych.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż podanie
- Krok 2
Czekaj
na kontakt telefoniczny od leśniczego
- Krok 3
Spotkaj się z leśniczym
oględziny lasu mają na celu określenie aktualnego stanu lasu
- Krok 4
Czekaj na decyzję
otrzymasz ją pocztą tradycyjną na wskazany w podaniu adres
Przydatne informacje
- możliwość złożenia podania online
- oprócz podania nie trzeba składać żadnych innych dokumentów
- możliwość przesłania podania pocztą
- wizyta w Zarządzie nie wymaga umówienia się
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Procedura dotyczy ustalenia zadań z zakresu gospodarki leśnej do wykonania przez właściciela lasu, realizowanych w formie cięć pielęgnacyjnych (wycinki drzew chorych, obumierających, nieprzydatnych ze względów hodowlanych).
- Pisemna prośba (wniosek) poza treścią jej samej musi zawierać wskazanie numeru telefonu kontaktowego właściciela lasu, adresu do korespondencji oraz numer geodezyjny obrębu i działki (nieruchomości) na której rośnie las.
- Załatwienie sprawy nic nie kosztuje.
- Procedura nie dotyczy ‘odlesienia’ gdyż ma na celu trwałe utrzymanie lasu.
- Procedurę ‘odlesienia’ realizuje Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi, z siedzibą przy ulicy Matejki 16.
W toku postępowania administracyjnego na zasadach określonych ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Nie później niż w ciągu 1 m-ca
Nie później niż w ciągu 2 m-cy w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej licząc od dnia wszczęcia postępowania.
Miejsce załatwienia
Zarząd Zieleni Miejskiej
Leśnictwo Miejskie
91-509 Łódź, ul. Łagiewnicka 305
tel: +48 (42) 659-02-49 wew. 13
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- osobiście:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
- elektronicznie:
- ePUAP
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
- Podanie
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- art. 13 ust. 1 w związku z art. 19 ust. 3 ustawy o lasach z dnia 28 września 1991 r. (Dz. U. 2022 poz. 672)
Tryb odwoławczy
Od decyzji niniejszej służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi. Odwołanie należy wnieść w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji, za pośrednictwem Leśnictwa Miejskiego z siedzibą w Łodzi przy ulicy Łagiewnickiej 305, 91-509 Łódź.
ważne: podaj numer telefonu do kontaktu