Ponowna opłata za grób na cmentarzu komunalnym

Skrócony opis procedury

W celu dokonania ponownej opłaty za grób należy okazać:

  1. Dokument zlecenia pochówku lub dowód opłaty za miejsce grzebalne (w przypadku zagubienia zlecenia pochówku dysponent grobu proszony jest o poświadczenie pisemne tego faktu).
  2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa w stosunku do osoby zmarłej.

Najważniejsze etapy realizacji procedury

  • Krok 1

    Okaż zlecenie pochówku i załączniki

    osobiście, w kancelarii właściwego cmentarza

  • Krok 2

    Wnieś opłatę

    gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na wskazane konto bankowe

Przydatne informacje

  • ponowna opłata grobu w kancelarii nie wymaga umówienia się

Szczegółowy opis procedury

Sposób załatwienia sprawy

W celu dokonania ponownej opłaty za grób należy okazać:

  1. Dokument zlecenia pochówku lub dowód opłaty za miejsce grzebalne (w przypadku zagubienia zlecenia pochówku dysponent grobu proszony jest o poświadczenie pisemne tego faktu).
  2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa w stosunku do osoby zmarłej.

Informacje uzupełniające

Nie pobiera się opłaty po 20 latach od grobu murowanego wielomiejscowego (piwnica).

Termin i miejsce załatwienia sprawy

Termin realizacji

Niezwłocznie

Miejsce załatwienia

Kancelarie cmentarzy:

Cmentarz komunalny ,,Doły”, Al. Palki 9, tel. +48 (42) 678-60-27, kom. 519 624 059
Cmentarz komunalny ,,Szczecińska”, ul. Hodowlana 28/30, tel. +48 (42) 655-82-67, kom. 519 624 360
Cmentarz komunalny ,,Zarzew”, ul. Przybyszewskiego 325, tel. +48 (42) 649-17-62, kom. 519 623 884

Godziny pracy wszystkich kancelarii: 
W dni robocze w godz. 8:00-15:00 - obsługa mieszkańców

Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44

Umawianie/rezerwacja wizyty

Nie dotyczy

Opłaty

Opłata za miejsce grzebalne zależna od rodzaju grobu zgodnie z Zał. do Zarządzenia Nr 559/2023 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 13.03.2023 r.

Wpłaty dokonuje się gotówką, kartą płatniczą lub przelewem na wskazane konto Zarządu Zieleni Miejskiej. Na dokumencie przelewu muszą widnieć następujące dane: imię i nazwisko dysponenta, dokładny adres, nazwa cmentarza i oznaczenie grobu w układzie: kwatera-rząd-nr grobu.

nr konta bankowego:

61 1240 1037 1111 0011 0911 6597

Dokumenty

Formy i miejsce składania dokumentów

  • osobiście:
     
    • Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Doły”
      Al. Palki 9
    • Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Szczecińska”
      ul. Hodowlana 28/30
    • Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Zarzew”
      ul. Przybyszewskiego 325

Termin składania dokumentów

Na bieżąco

Wymagane dokumenty

  • Zlecenie pochówku
  • Dowód opłaty miejsce grzebalne (jeśli nie załączono zlecenia pochówku)
  • Pisemne poświadczenie faktu zlecenia pochówku (w przypadku zagubienia zlecenia pochówku)
  • Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający stopień pokrewieństwa z osobą zmarłą

Podstawa prawna

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych
  • zarządzenie Nr 559/2023 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 13 marca 2023 r. 

Tryb odwoławczy

Brak

Realizatorzy

Jednostka
Zarząd Zieleni Miejskiej
Komórka
Wydział Cmentarze Komunalne