Skrócony opis procedury
W celu rozłożenia ponownej opłaty na raty należy złożyć w kancelarii właściwego cmentarza pisemny wniosek.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Złóż wniosek i załączniki
- Krok 2
Czekaj
na rozpatrzenie wniosku
- Krok 3
Podpisz umowę cywilnoprawną
w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku
- Krok 4
Wnieś opłatę
ilość i wysokość rat zgodnie z zawartą umową
Przydatne informacje
- wymaga złożenia dokumentów w wersji papierowej
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
W celu rozłożenia ponownej opłaty na raty należy złożyć w kancelarii właściwego cmentarza pisemny wniosek zawierający następujące dane:
- Imię i nazwisko dysponenta grobu.
- Dokładny adres zamieszkania.
- Numer telefonu.
- Seria, numer, kto wydał dowód osobisty, nr PESEL.
- Dokładny nr grobu i nazwę cmentarza, na którym się znajduje.
- Informacje dotyczące aktualnej sytuacji bytowej.
- Informacje aktualnej sytuacji materialnej.
- Dokumenty (kserokopie) potwierdzające sytuację materialną (miesięczny dochód netto - średnia z trzech miesięcy).
- Propozycję okresu dokonywania wpłat ratalnych (miesięcznie lub kwartalnie).
- Propozycja ilości rat.
Po rozpatrzeniu wniosku przez administratora cmentarza (w oparciu o przyjęte zasady rozkładania ponownej opłaty za grób) zostaje sporządzona umowa cywilnoprawna.
Informacje uzupełniające
Ilość rat jest zależna od osiąganego dochodu netto.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
30 dni od daty złożenia wniosku
Miejsce załatwienia
Kancelarie cmentarzy:
Cmentarz komunalny ,,Doły”, Al. Palki 9, tel. +48 (42) 678-60-27, kom. 519 624 059
Cmentarz komunalny ,,Szczecińska”, ul. Hodowlana 28/30, tel. +48 (42) 655-82-67, kom. 519 624 360
Cmentarz komunalny ,,Zarzew”, ul. Przybyszewskiego 325, tel. +48 (42) 649-17-62, kom. 519 623 884
Godziny pracy wszystkich kancelarii:
w dni robocze w godz. 8:00-16:00 (11:00-13:00 godziny bez petentów)
Telefoniczna informacja UMŁ - Call Center: +48 (42) 638-44-44
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Opłata za miejsce grzebalne zależna od rodzaju grobu zgodnie Zał. do Zarządzenia Nr 4718/VII/16 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 25.10.2016 r. – ilość i wysokość rat zgodnie z zawartą umową.
Opłatę w ratach można wnosić w kancelarii cmentarza lub przelewem.
nr konta bankowego:
61 1240 1037 1111 0011 0911 6597
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- osobiście:
- Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Doły”
Al. Palki 9 - Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Szczecińska”
ul. Hodowlana 28/30 - Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Zarzew”
ul. Przybyszewskiego 325
- Kancelaria cmentarza komunalnego ,,Doły”
Termin składania dokumentów
Na bieżąco
Wymagane dokumenty
- Wniosek o rozłożenie opłaty na raty
- Dokument poświadczający wysokość osiąganego dochodu netto
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 912, 1669)
- zarządzenie Nr 4718/VII/16 Prezydenta Miasta Łodzi z dnia 25 października 2016 r.
Tryb odwoławczy
Brak
osobiście, w kancelarii właściwego cmentarza