Skrócony opis procedury
Każdy zainteresowany może zgłosić dowolną nieprawidłowość zauważoną na terenie zieleni, tj. w pasach drogowych i na terenach niezabudowanych (towarzyszących zabudowie) np.: obumarcie drzewa, zniszczenie palików młodego nasadzenia, wywrot drzewa, złamanie konaru drzewa, itp.
Najważniejsze etapy realizacji procedury
- Krok 1
Zgłoś nieprawidłowość
- Krok 2
Czekaj
na rozwiązanie problemu
- Krok 3
Odbierz informację zwrotną
pisemnie lub ustnie, jeśli zgłosiłeś chęć uzyskania tej informacji
Przydatne informacje
- możliwość dokonania zgłoszenia w dowolnej formie, tj.: telefonicznie, pisemnie, drogą elektroniczną lub osobiście
- sprawa nie wymaga opłat
Szczegółowy opis procedury
Sposób załatwienia sprawy
- Zgłoszenie przez mieszkańca, firmę, instytucję potrzeby usunięcia/przycięcia:
- drzew znajdujących się w pasach drogowych dróg publicznych,
- drzew, znajdujących się w pasach drogowych dróg wewnętrznych i na terenach niezabudowanych.
- Oględziny terenowe prowadzone przez pracowników Zarządu Zieleni Miejskiej.
- Sporządzenie wniosku przez pracowników Zarządu Zieleni Miejskiej do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego lub Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta Łodzi (w przypadku zieleni zakwalifikowanej do usunięcia) lub Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Łodzi (dotyczy zieleni znajdującej się na terenie wpisanych do rejestru zabytków).
- Usunięcie drzew przez Zarząd Zieleni Miejskiej, po uzyskaniu pozytywnej decyzji od właściwego organu administracyjnego.
- Wykonanie stosownych zabiegów pielęgnacyjnych, zakwalifikowanych w terenie drzew.
Informacje uzupełniające
Procedury dotyczą wyłącznie zieleni rosnącej na terenach miejskich (tereny pasów drogowych dróg publicznych, dróg wewnętrznych oraz tereny niezabudowane).
Do obowiązków Zarządu Zieleni Miejskiej należą:
- usuwanie drzew,
- usuwanie powalonego drzewa lub jego części,
- frezowanie/karczowanie pni,
- wykonywanie cięć technicznych i sanitarno-pielęgnacyjnych drzew.
Władający terenem nieruchomości nie ma obowiązku uzyskiwania zgody na przycięcie drzew. Zgodnie z art. 82 ust. 1a ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. z 2009 r. Nr 151, poz.1220 z późn. zm.) zabiegi w obrębie korony drzewa na terenach zieleni lub zadrzewieniach mogą obejmować wyłącznie:
- usuwanie gałęzi obumarłych, nadłamanych lub wchodzących w kolizje z obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi,
- kształtowanie korony drzewa, którego wiek nie przekracza 10 lat,
- utrzymywanie formowanego kształtu korony drzewa.
Termin i miejsce załatwienia sprawy
Termin realizacji
Udzielenie odpowiedzi w terminie od 30 do 90 dni
Miejsce załatwienia
Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
tel: +48 (42) 628-72-00
Umawianie/rezerwacja wizyty
Nie dotyczy
Opłaty
Brak
Dokumenty
Formy i miejsce składania dokumentów
- listownie:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41
94-004 Łódź
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- osobiście:
- Zarząd Zieleni Miejskiej
ul. Retkińska 41 – skrzynka podawcza
Uwaga: jedynie w dni robocze w godzinach od 7.30 do 15.30
- Zarząd Zieleni Miejskiej
- telefonicznie: +48 (42) 628-72-00
- pocztą elektroniczną: sekretariat [at] zzm.lodz.pl (sekretariat[at]zzm[dot]lodz[dot]pl)
Termin składania dokumentów
Nie dotyczy
Wymagane dokumenty
- Wniosek z dokładną lokalizacją zieleni wraz z uzasadnieniem zgłoszenia jej do wycięcia/przycięcia
Podstawa prawna
Podstawa prawna
- ustawa o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r.
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeksu postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2000 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Brak
telefoniczne, w Zarządzie, mailem lub pocztą